Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera W8 till W10 - produktnyckelsproblem


M-R

Rekommendera Poster

Hej !

 

För en tid sedan slutade Windows 10 att fungera. Därför installerades datorn om till fabriksinställningarna och fick därmed Windows 8.

När jag laddat ner Windows  10 igen så får jag ett felmeddelande som säger följande:

"Det gick inte att identifiera produktnyckeln".

Är det någon som har förslag på om jag kan göra något eller är det bara att köpa en ny licens ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv inte in produktnyckeln. Markera rutan "ingen nyckeln" och prova att aktivera Windows när installationen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Men så långt kommer jag inte i installationen. Jag stoppar i USB-Stickan och klickar på setup. Därefter får jag frågan om jag ska söka efter en ny version av installationsprogrammet (och då svarar jag nej) och sen bryts installationen med texten ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stoppar i USB-Stickan och klickar på setup. Därefter får jag frågan om jag ska söka efter en ny version av installationsprogrammet (och då svarar jag nej) och sen bryts installationen med texten ovan.

Därefter får jag frågan om jag ska söka efter en ny version av installationsprogrammet (och då svarar jag nej) och sen bryts installationen med texten ovan.

Där skall du svara Ja - sök efter en ny version av installationsprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte börja direkt med Windows 10 ? 
Behövs ingen nyckel utan den hittar datorn på Microsofts server när datorn aktiveras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att uppgradera från Windows 8 utan bara från 8.1 så vitt jag vet. Däremot en ren installation där man startar datorn från USB-minnet med Windows 10 går ju bra under förutsättning att man inte har något på hårddisken man vill ha kvar (och Windows 10 har aktiverats på datorn tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! Tack för er hjälp. Jag laddade ner verktyget en gång till och denna gång funkar allt som det ska. Måste ha varit något fel på versionen som jag laddade ner för någon vecka sedan. Än en gång tack för er hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...