Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill köpa en särskilds sorts SSD M.2 - problem från Amazon


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Här är den jag vill ha:
MyDigitalSSD BPX 480GB läs testen och förundras. Det är en budget SSD med väldigt god prestanda, 5-års garanti där Endurance (TBW) är häpnadsväckande 1400 TB!

Amazon https://www.amazon.com/dp/B01MDRUXNZ/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=22AOTWZS35W2G&coliid=I1RWI3IEGSJN3Q&psc=1

This item does not ship to Sweden

 
MyDigitalDiscount tillkommer det $48 bara för att skeppa över detta via UPS.
Har hittat en sajt i Australien:
Ram City (en återförsäljare) AUD$317.45 inkl. skeppning via DHL
Jag skrev in mitt land och att det skall skeppas hem via DHL motsvarar c:a 2100:-

  • Men jag kan inte tydligt se att dom har den i lager?

Var får jag tag i denna utan alltför höga kostnader och helst i Europa?
 
Samsung 960 EVO M.2 500GB - vilken endast har 3-års garanti och betydligt lägre Endurance 200 TBW
Och Samsung är ändå idag den absolut bäst klassade SSD M.2 x4 PCIE 3.0 NVME enhet tillsammans med dess storasyskon Samsung 960 Pro M.2 - världens snabbaste konsument SSD -fast glöm detta med endurance, en normal användning av SSD kommer man nog aldrig att lyckas skriva sönder ändå (läsning påverkar inte detta på något sett), det var mest imponerande att man sticker ut hakan och utmanar dom stora drakarna!
 
Men detta kan komma att ändras....
Helst vill jag handla detta på närmare håll...
Mvh :huh:
 
Ps. MyDigitalSSD BPX 480GB med M-key är dubbelsidig med MLC-minnen och därför kanske inte passar i dom tunnaste av laptops - och ej heller alla typer av moderkort utom dom något modernare och skall man kunna utnyttja NVME så måste BIOS ha stöd för detta att kunna boota NVME.

NH: SSD Bonanza: AHCI eller NVMe? Vi reder ut frågetecknen kring nästa generations SSD-enheter

400px-M2_Edge_Connector_Keying.svg.png

MDNVME80-BPX-0512_3Q.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om

This item does not ship to Sweden

så kan det bero på att man saknar samarbetspartner för garantireklamationer i Sverige.

Man brukar säga att

Är nått erbjudande för bra för att vara sant så är det normalt inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat våra europeiska Amazon-butiker?

 

https://www.amazon.es/dp/B01MDRUXNZ

https://www.amazon.it/dp/B01MDRUXNZ

https://www.amazon.co.uk/dp/B01MDRUXNZ

 

Åtminstone englands-butiken verkar kunna skicka till Sverige.

Tack så mycket för svar.

Men när jag går in på tex. Amazon Uk kan jag inte ens få upp ett totalpris inkl. skeppning - innan jag skall betala - och vem vill betala innan man vet vad det kostar?

 

Och innan du frågar - ja jag har ett konto på Amazon.

Jag kollar på dom andra alternativen, men tyckte det verkade misstänkt dyrare än i Australien - vilken liksom Er också är en återförsäljare...

 

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om

This item does not ship to Sweden

så kan det bero på att man saknar samarbetspartner för garantireklamationer i Sverige.

Man brukar säga att

Är nått erbjudande för bra för att vara sant så är det normalt inte sant.

Hehe ja du har alldeles rätt, men nu är inte detta något erbjudande överhuvudtaget. MyDigitslSSD har helt enkelt inte tillräckligt med moduler att skeppa över hela världen. Amazon är bara en återförsäljare för MyDigitalSSD - vilken använder Toshibas MLC-minnen

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svar.

Men när jag går in på tex. Amazon Uk kan jag inte ens få upp ett totalpris inkl. skeppning - innan jag skall betala - och vem vill betala innan man vet vad det kostar?

 

Och innan du frågar - ja jag har ett konto på Amazon.

Jag kollar på dom andra alternativen, men tyckte det verkade misstänkt dyrare än i Australien - vilken liksom Er också är en återförsäljare...

 

Mvh

 

 

Konstigt. Går jag vidare och väljer hur jag vill att den skickas och hur jag vill betala så får jag se en uträkning av kostnaden till höger innan jag bekräftar min order. Där kan jag även ange om jag vill betala i USD eller GBP.

Som det ser ut skulle jag få betala 15.95 GBP för frakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt. Går jag vidare och väljer hur jag vill att den skickas och hur jag vill betala så får jag se en uträkning av kostnaden till höger innan jag bekräftar min order. Där kan jag även ange om jag vill betala i USD eller GBP.

Som det ser ut skulle jag få betala 15.95 GBP för frakten.

Ok. Tack för svar. 15.95GBP c:a 175:-sek

Har tyvärr redan beställt från annat håll.

Jag återkommer i tråden ang denna, för det skall bli lite småkul och på lång sikt skall alla mina interna (4st.HDD) bytas ut till SSD och anledningen är att nu börjar flera av diskarna bli mer än 5-6-7 år gamla och nån min WD Velociraptor 10 000rpm disk är väl den som hängt med längst - sedan 2011. En bedrift ju!.

 

Bäst att göra sakerna nu istället för att spara - självklart har jag tagit kontinuerlig backup.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2011, rena ungdomen. :)  Jag har en Seagate st3250310as från 2006. Kanske borde byta ut den snart men den har fungerat klanderfritt hitintills. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej,

 

Jag tänkte bara återkoppla lite och tala om att jag faktiskt köpte denna MyDigtalSSD BPX 480GB M.2 från Australien.

 

Det var snabb leverans må jag säga! T.o.m. snabbare än många nätbutiker i Sverige!

Produkten skickades (Jag beställde och köpte på söndagen innan den 18/12) på måndags morgon 19/12 från Brisbane, Australien  och jag fick sms i och hämtade den på DHL utlämningsboxar på Willys i Östersund efter jobbet torsdag 22/12.

 

 

Ok. Vad kostade hela kalaset då?

Australien är inte med i EU, men dom är med i handelsavtalet...

 

Fick ett ett sms till från DHL direkt att dom kommer att skicka räkning för deras utlägg för tullavgift samt expeditionskostnad:143:-

och dagen efter kom räkning på 143:-

 

Moms på produkten 81 kr + exp avg. 50 + moms på denna 12:50 totalt 143:50

Tull=0 kr.

 

Jag betalade c:a 2175:-:- sek för denna och det är särdeles bra.

 

Installerat och kört och oerhört imponerad.

Nu skall jag visa hur extremt bra denna är och jag kommer bara att jämföra med min existerande Samsung 850 Pro 1TB

men kom i håg: Att denna endast körs på M.2  PCIE 2.0 x2 Hade jag haft den på PCIE 3.0 x4 så hade det blivit helt andra resultat..mer än Dubbla!

Som synes är att en PCIE-SSD inte kan tävla mot en SATA-SSD..

M2-PCIE. ligger i en helt annan division.

Nämnde jag att det är 5-års garanti alt. 1,4PT=1400 TB Enduarance garanti (högre än alla andra konsument SSD).

post-73434-0-96532100-1485477989_thumb.png

post-73434-0-19769900-1485478077_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, kolla in sidan 5 på LegitReviews tabellen på samma AS SSD benchmark s/w jag körde - dock med skillnaden att dom kör på PCIE 3.0 x4 http://www.legitreviews.com/mydigitalssd-bpx-m2-nvme-480gb-ssd-review_190472/6

mydigitalssd-asssd.jpg

 

SATA-SSD kommer nog att tillhöra historien, liksom dinosaurierna..hehe :P

 

Ok - inte när det gäller låg strömförbrukning - där är inte någon enda M.2 SSD i kapp vanliga 2,5" SATA SSD

Tex. Samsung M.2 960 EVO eller Pro, Intel 600P etc.

Mao. M.2 SSD lämpar sig inte särskilt bra i dagsläget i en bärbar med tanke på strömförbrukningen och dess värmeutveckling och skall man montera en sådan liksom jag gjort, se till att det är goda luftströmmar över moderkortet tex. att grafikkortet inte hettar upp modulen, annars kommer vilken som helst M.2 enhet att börja throttla alldeles för tidigt.

 

Jag har inte haft något bekymmer alls med tempen, som mest har den stigit till 54C grader vid hård skrivning (benchmarking) och vid läsning är det alls inga problem med överhettning.

Enligt spec. skall den klara 70C innan throttling fast Phison säger att E7 controllern klarar 80C innan throtling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till ett par bilder hur den ser ut samt hur den är monterad på mitt Asus Z97-Deluxe moderkort:

I ett eget M.2 "slot" horisontellt med moderkortet, bortanför dom första PCEI x16 kortplatserna, väck från minnen och CPU, iväg från grafikkortet och dess massiva värmeutveckling - vilket påverkar detta ändå -fast mitt Antec P193 V3 chassi har en 200mm sidofläkt..

 

Obs. att detta skall skruvas fast mot moderkortet. Det följer faktiskt med en liten skruv och t.om. en liten miniatyr skruvmejsel! Haha! :thumbsup:

...Say hello to my little friend...

post-73434-0-78739800-1485521289_thumb.jpg

post-73434-0-53802400-1485521291_thumb.jpg

post-73434-0-46302600-1485521293_thumb.jpg

post-73434-0-83138800-1485521387_thumb.jpg

post-73434-0-77487000-1485521389_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...