Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avsändare i E-post appen


Fasarn

Rekommendera Poster

Hej!

 

Här kommer ett delikat problem som Microsoft inte kunnat lösa. När jag skickar E-post med appen i Windows 10 så vill jag naturligtvis att mitt namn ska stå som avsändare. Hur jag än gör så skickas mejlet med min e-post adress som avsändare. Någon med samma problem? Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen.

 

Är det inte så att appen synkas med microsoft-kontot, då kanske du måste logga in där och lägga in rätt uppgifter, använder inte denna app själv, så jag är inte säker, men tycker det verkar logiskt.

 

https://account.microsoft.com

Hej!

 

Jag har varit inne på mitt microsoft-konto. Alla uppgifter verkar vara riktiga. Med kontot följer Outlook E-post som är behäftad med samma problem med avsändare som E-post appen. Jag har testat att ta bort appen med Powershell och ladda ner en ny app från Store. Under installationen så återställs de gamla inställningarna så att problemet kvarstår. Kan det helt enkelt vara en bugg som bara microsoft kan rätta till med en framtida uppdatering?

 

Vänliga Hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har provat skapa ett v-card i outlook? Det brukar gå att lägga till detta längst ned i de mail du själv skriver/skickar. Titta bland kontoinställningar och se om du hittar denna option.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har provat skapa ett v-card i outlook? Det brukar gå att lägga till detta längst ned i de mail du själv skriver/skickar. Titta bland kontoinställningar och se om du hittar denna option.

 

/ Jari

Hej Jari!

 

V-card?  Hur löser det mitt problem?

 

Hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här kommer ett delikat problem som Microsoft inte kunnat lösa. När jag skickar E-post med appen i Windows 10 så vill jag naturligtvis att mitt namn ska stå som avsändare. Hur jag än gör så skickas mejlet med min e-post adress som avsändare. Någon med samma problem? Vad göra?

 

Du kan inte göra någonting. E-post adressen sätts automatiskt som avsändare och det går inte att ändra, som det nu är. Det är ingen bugg. Det bara är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...