Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epost avsändare


segate

Rekommendera Poster

segate, dina två andra trådar/inlägg du skrev med exakt samma frågeställning som i denna, är borttagna. Det räcker med denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Kan epost avsändare se om  man läser eposten om man inte öppnar den.Mvh segate.

Om inte avsändare satt så denne vill ha ett sk. läskvitto så kan ingen se att du ens öppnat e-postmeddelandet.

Om du då i sådant fall däremot svarar på frågan att skicka läskvitto (förutsatt att du inte har autosvar på läskvitton påslaget i inställningarna) så kommer avsändaren att se att du åtminstone öppnat e-post meddelandet, men ingen kan säga om du verkligen läst det.

 

På ett företag som använder e-post klienten Microsoft Office Outlook i lokala nätverket och IT-avdelningen ställt in på alla maskiner att läskvitton krävs med automatsvar, så kommer avsändaren automatiskt att få meddelande om att mottagaren har faktiskt öppnat meddelandet - men fortfarande vet ingen om det verkligen blivit läst.

Just detta har varit betydelsefullt nån gång ibland på min förra arbetsplats, där det hänt att folk sagt att: nej det har jag inte fått något meddelande om, fast det varit ens skyldighet att läsa e-posten och man själv sitter på just detta läskvitto...

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med läskvitto, är lite mellan raderna, om du har begärt läskvitto av mottagaren, och denne väljer att inte skicka läskvitto, så kan mottagaren ändå läsa innehållet, behöver alltså inte godkänna att skicka läskvitto, det enda man får kvitto på med ett läskvitto om det använts, är ju att meddelandet är mottaget, inte om det är läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hej.Varje gång jag stänger av datorn försvinner alla lösenord vad gör man åt detta.Med vänlig hälsning SEGATE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.Varje gång jag stänger av datorn försvinner alla lösenord vad gör man åt detta.Med vänlig hälsning SEGATE.

Hej Segate!

 

Lösenord för att logga in på datorn, webbmejl, webbsidor eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Om du använder webbläsare för att läsa mailen osv. så kanske du har ställt in den så att den inte sparar cokies eller om du kör i privatläge/ikognito så blir det också så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder CCleaner så KAN det också vara så att du har en bock framför Sparade lösenord/Saved passwords. Ta bort den i så fall!

post-55300-0-81425000-1500589998_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...