Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med svarssystem för procent


Sponsorn

Rekommendera Poster

Hej!

 

Bakgrund: Vi har ett system som skickar ut kundundersökningar, där kan man svara 1-5 i betyg, varje anställd har ett eget personligt mål på hur högt de ska ligga (Oftast 90%/90%)

 

Det jag skulle behöva hjälp med är ett sätt att räkna ut hur många svar man behöver för att nå en viss procentnivå

 

Tex:

Om person 1 ligger på 85/85 och personen behöver 90/90, hur många svar som ligger över 85% behöver personen (bara 5or i detta fall) för att landa över 90/90 samt att den ska räkna ut vad som händer om personen exempelvis får en 3a

 

Jag får alla svar i en excelfil där varje svar är uppdelat

 

Hoppas ni förstod min förklaring och tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, är inte riktigt med på hur du menar tyvärr men jag skickar med ett exempel på hur en sån fil kan se ut, tidsaspekten för svaren är 7 dagar, varje person får ca 5-10 svar per dag

 

I filen kommer du se hur jag får excelfilen, tanken med det hela är att man enkelt ska kunna se hur långt bort man ligger ifrån sitt mål/att man ligger på plus

 

Skulle uppskatta jättemycket om du har möjlighet att ge mig ett exempel på hur du menar

 

Tack på förhand! 

 

 

(Har tagit bort namnen i filen, alla namnen (1orna) finns i en annan excelfil som ligger mot en =lookup så resultatet syns per månad/dag)

 

eforum.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...