Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vattentornet

Rekommendera Poster

Jag har ett antal ljudböcker som finns på CD-skivor. Jag vill nu istället ha dem som mp3-filer på min dator. Sagt och gjort, rippade en hel bok på 9 skivor, som snällt la sig i den mapp jag skapat. Men när jag sen ska spela upp och vill lyssna på boken, så spelas bara en första filen och sen är det stopp i VLC Media player och Windows Media player. Och använder jag iTunes så kommer det visserligen något när den första filen är slut, men det är inte nästa kapitel eller nästa fil utan iTunes spelar något annat som jag använt iTunes till tidigare. Måste jag importera skivan på något sätt till iTunes för att programmet ska spela fil för fil tills boken är slut alternativt tills jag stänger ner programmet? Det borde finnas någon inställning som jag missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spela samtliga filer i VLC och Media Player så måste du lägga samtliga filer i en spellista. Det räcker till exempel inte med att dubbelklicka på en enstaka fil.

 

Sen i iTunes så finns det lite specialgrejjer du kan göra, då kommer iTunes hålla reda på hur långt du kommit och så om jag minns rätt. Här finns en artikel som beskriver hur du gör i iTunes.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1846814,00.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spela samtliga filer i VLC och Media Player så måste du lägga samtliga filer i en spellista. Det räcker till exempel inte med att dubbelklicka på en enstaka fil.

 

Sen i iTunes så finns det lite specialgrejjer du kan göra, då kommer iTunes hålla reda på hur långt du kommit och så om jag minns rätt. Här finns en artikel som beskriver hur du gör i iTunes.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1846814,00.asp

Tack! Lyckades fixa en spellista på Windows Media Player men inte på VLC. Ska prova iTunes senare idag. 

 

Då har jag en följdfråga. Den dator jag jobbar med just nu är en reserv eftersom min vanliga är på reparation. Om jag öppnar programmet WMP på min vanliga dator, finns spellistan tillgänglig där? Ljudboksfilerna har jag sparat på ett stort USBminne som jag ansluter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...