Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Ored

Wordproblem

Rekommendera Poster

Hej,

Någon som är bra på Word? Har ett mystiska problem med programmet. Har tre dokument som jag håller på att redigera. I alla tre dokumenten finns det bilder. i två av dokumenten försvinner den största bilden (olika) när jag försöker skriva ut dokumenten eller skapa en PDF av dessa och ersätts med ett vitt område där bilderna skulle ha varit. Finns det någon förklaring och lösning på detta? Bilderna är i formatet JPG. Har även testat att infoga en av bilderna i ett helt nytt oredigerat dokument och då händer samma sak. Kopierar jag över dokumenten till min Windowsdator och gör samma sak så fungerar det perfekt. Båda datorerna har senaste versionen av Office 365 installerade.

/Ored

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder oftast min Mac. Där har jag all annan programvara som jag också använder mig av.

/Ored

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I windows word (2010) finns en inställning under

Arkiv->alternativ->Visa->utskriftsalternativ

"Skriv ut Ritobjekt skapade i Word"

Kan du hitta motsvarande i din mac och se om krysset sitter där det ska?

***ED***

Hmmm. Det stämmer ju inte alls med din beskrivning av problemet när jag läser igen, men testa ändå.

Redigerad av MH_resurrected

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har vid något tillfälle upplevt liknande i någon av mina datorer, men tyvärr så har jag inte något svar att ge. Är bildfilerna "stora, dvs. många mb. Är worddokumenten "stora". Prova i så fall att välja SPARA SOM och ändra lite i filtnamnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...