Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

I Hate Windows 10 What Are My Options


Thirteen

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Det var inga direkta hatargument varför hen hatar Windows 10.

 

Trodde att det skulle bli ett riktig hatdebattinslag. Där det radades upp det ena efter det andra om vad som hatades.

 

Att du inte kan backa tillbaka till en tidigare version av Windows längre var ingen nyhet. Det har det skrivits om rätt mycket i media.

 

Linux Mint känner säkert dom flesta till härinne.

 

http://www.idg.se/2.1085/1.667451/6-skal-testa-linux

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Linux Mint kör jag också, men efter att jag misslyckats med att återta Linux Mint 14 till nr. 13 på en gammal dator utan att förlora data så känner jag mig lika frustrerad som den som inte kan återgå från Windows 10 till äldre.

 

Och anledningen? nr 13. fungerade perfekt: snabb uppstart och inga mankemang, nr 14. gav via uppgradering mer bekymmer och tar upp mer plats, mer systemresurser än tidigare....?

Hehe :P

 

För ordningens skull har jag också Linux Mint 16 och 17 (virtuellt via VMware inkl. flera olika distributioner) samt Ubuntu Netbook Remix 10 på en ytterst gammal  Asus Netbook.

 

- Och givetvis Windows 10 på min rätta huvuddator, där det också finns video/foto-redigeringsverktyg, CAD-Cam samt inte minst massor med roliga spel.  :)

Knappt några av dessa finns det stöd för i Linux och finns det så är det fullständigt uruselt drivrutinsstöd för grafikacceleration och all annan hårdvara och inte minst mina licenser gäller just Windows.

 

Windows 10 - att återgå till något annat sämre Windows liksom åttan eller sjuan (i mina ögon)? Varför då? Finns absolut inte en chans hos mig!

Windows 8.1 är ju - enligt mig personligen - ett bra mycket bättre, effektivare operativsystem än Windows 7.

Liksom jag gillade Windows Vista som 10 ggr. bättre än Windows XP - hehe där är det säkert många som har synpunkter, men jag hade absolut aldrig några problem med Vista!

Och Windows 10 är väldigt mycket bättre, effektivare än alla dess föregångare och har stöd för DirectX12. Sedan kan det vara det där med insamlandet av uppgifter, men det mesta kan man slå av  och det övriga bryr jag mig inte så mycket om.

 

Linux är allt från guld och gröna skogar och allt som sägs stämmer inte, beroende på vad och hur man använder sin dator och vilka program som i huvudsak skall användas. Jag personligen har alltid gillat Linux, som ett komplement, men numera kör jag dom senare utgåvorna virtuellt istället under VMware Player på min stationära dator.

 

Endast på ett par stycken mycket gamla och trötta maskiner kör jag regelrätt Linux för att det är mest effektivt och fungerar jättebra. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...