Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth-hörlurar fungerar inte


tomashag

Rekommendera Poster

Jag försöker få ett par hörlurar att fungera via Bluetooth men det lyckas inte. Jag har anslutit en USB/Bluetooth-plugg till datorn och enhetshanteraren visar att enheten fungerar korrekt. Inställningar/Bluetooth visar att hörlurarna är kopplade medan kontrollpanelen/Hantera ljudenheter visar att hörlurarna är frånkopplade (röd pil) och det hjälper inte att klicka på Anslut. Hörlurarna blinkar blått. Jag är nybörjare på Bluetooth så jag kanske gör något fel men i så fall vad? Jag kör Win10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det generella är att du måste parkoppla blåtandsenheter för att de skall kommunicera med varandra.

Dina hörlurar bör ha en strömbrytare. Vanligtvis håller man inne strömbrytaren i några sekunder tills beskedet "Pairing" hörs i lurarna.

Då skall du se till att ha koll på din dator så att du ser att lurarna vill ansluta till den. När detta besked visas skall du bekräfta att lurarna får koppla sig till datorn.

 

När det är gjort skall du kunna få ljud i dina hörlurar via blåtand.

Nästa gång du kopplar upp hörlurarna till datorn skall det ske automatiskt så länge du inte tar bort kopplingen i datorn. Har lurarna en gång kopplat sig till datorn kommer datorn och lurarna att "komma ihåg" varandra, vilket gör kopplingen smidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Inställningar/Bluetooth visar ju att enheten är kopplad. Varför kan man då inte välja att skicka ut ljudet till hörlurarna i Kontrollpanelen/Hantera ljudenheter?

Att hålla inne knappen på hörlurarna gav ett svagt ping i hörlurarna men ingen förändrad funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör med Windows 10 enligt ditt första inlägg,  men är det 32 eller 64 bitars?

Vad är det för fabrikat och modellbeteckning på hörlurarna?

Vad är det för fabrikat och modellbeteckning på din dator?