Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken webbläsare?


DAL30

Rekommendera Poster

Min kunskap brister verkligen här!

Min grundprogram är Internet Explorer 11 och Windows 7.

Jag har tillgång till tre webbläsare, nämligen Google, Google Chrome, Microsoft MSN. 

Jag använder faktiskt alla tre programmen - fast i varierande sammanhang.

Mina frågor:

1) Vilket av de tre programmen bör vara mest lämpligt?

2) Finns det något annat program som jag bör pröva?

Tacksam för synpunkter!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google är ett företag som gör webbläsaren Chrome.

Microsoft gör webbläsarna Internet Explorer och Edge.

 

Det finns ingen webbläsare som heter Google eller Microsoft MSN. Du kanske blandar ihop det med vilken startsida som visas eller vad en genväg (ikon på skrivbordet, startmenyval etc.) till en viss sida heter.

 

Ta reda på vilka webbläsare du faktiskt har genom att i deras meny(er) leta reda på menyvalet "Om". Ibland står det direkt efter ordet "Om" vad webbläsaren heter men ibland får man välja "Om" för att få reda på det. Om du får fram att det är Internet Explorer kolla i texten som kommer upp när du väljer "Om" vilken version du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) Finns det något annat program som jag bör pröva?

Jag trivs bäst med Mozilla Firefox på datorn. Google Chrome kommer jag inte överens med, förutom på iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia!    :thumbsup:

Jag använder faktiskt alla tre webbläsarna, fast i olika sammanhang!    :mellow:

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Men som sagt Google och Microsoft MSN är inga webbläsare så jag var nyfiken på vilka webbläsare det var som du har egentligen, men om du inte vill kolla upp det längre så är det okej också. Men utan att veta vad du har för webbläsare kan vi inte svara på dina två frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen, Cecilia!   :thumbsup:

Det är jättehyggligt av Dig att vilja lämna mig svar med tips, idéer m.m. på mina okunniga frågor.

Jag måste tyvärr säga, att jag inte kunnat ägna så mycket tid åt frågorna med webbläsare.

Orsaken är, att jag drabbades av ett mycket stort bekymmer med min HP-skrivare. Efter att ha försökt mig på att använda olika förslag, idéer och tankar för att få skrivaren att fungera, så blev den i stället utan funktion. Och eftersom jag haft den ett antal år, så beslutade jag mig för att köpa en ny skrivare, och den blev av märket Canon.

Bra, mindre bra eller rent ut dåligt beslut?  

Men det var inte helt enkelt att installera, konfigurera och ställa in den nya skrivare! Man fick ordentligt tänka efter!

Till saken hör att jag är ingen IT-yngling, som är uppväxt med datateknik m.m. Kan nämna att jag tog studenten för många år sedan, då skrivningarna/proven i matematik och fysik löstes med användande av räknesticka. Miniräknare och datorer fanns då inte i samhället.

Jag har därför inte haft möjlighet att ägna mig åt frågor kring val av webbläsare.

Jag får återkomma till denna fråga senare.

Sådant händer!

STORT  TACK, Cecilia!  :thumbsup:

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips.

 

Låt bli medföljande skivor, om såna följer med, till din Canon skrivare om du inte finner värde i vad skivorna innehåller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...