Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markören hoppar till slutet i Chrome


dick_a

Rekommendera Poster

Kör windows 10 med chrome både hemma och på jobbet, och har de senaste veckorna börjat uppleva samma konstiga problem på båda datorerna. När jag skriver text i ett formulärfält (fb, eforum eller vilket annat) i chrome, och jag behöver ändra något några rader upp i den text jag håller på med, då hoppar markören ofta ner till slutet av texten mitt i allt. Precis som att jag skulle ha tryckt Ctrl + End. Det är inte konsekvent, men ibland blir det nästan omöjligt att ändra, för jag hinner bara skriva en bokstav innan den hoppar ner. Har googlat, och jag är inte ensam, men hittar inget svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så att du använder tangentbordet på en bärbar dator och råkar komma åt styrplattan med t ex handleden?

Testa genom att lägga ett litet papper över styrplattan när du ska skriva och se om det ligger still.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar och känner igen det fenomenet, men nä. Detta problem uppstår på två olika datorer (en hemma och en på jobbet) till vilka det används separata möss och tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...