Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ordlista i läsplatta


Hans

Rekommendera Poster

Jag köpte nyligen en Asus Zenpad 3s som är mycket bra men den har en ordlista som är helkass.

T.ex. när jag skall skriva testa och börjat med te, så får jag förslag som ge, re he. fortsätter jag med s så får jag ges, yes, tea. 

När jag skrivit test så får jag rest, fest, teat, text.

Skall jag skriva Jag, efter J så får jag inget förslag, efter Ja så får jag, nä, Jango, nå, må, ha.

Den är således inte till någon som helst hjälp, tvärtom.

 

Ordlistan i telefonen är fantastisk och man behöver ibland inte ens skriva första bokstaven.

Jag hade tidigare en Nexus från 2013 och den var precis likadan och det visade sig att den var tillverkad av Asus.

Jag har frenetiskt letat på nätet efter en ny ordlista men finner ingen.

Så jag vänder mig då naturligtvis till Eforum.

Kan någon ge mig ett förslag på en svensk ordlista, vilken som helst måste vara bättre än denna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia.

Du är en pärla, inte bara på Windows utan tydligen också på Android.

Jag har letat på "ordlista" men det är tydligen "tangentbord" som man skall söka på.

Jag förstår inte vitsen med Asus ZenUI tangentbord, förslagen man får är ju helt uppåt väggarna.

Jag har testat Google och Fleksy och det var ju en otrolig skillnad.

Tackar så mycket för hjälpen.

Ha en härlig helg.

Själv sitter jag i Spanien och myser. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

Tyvärr kan jag inte mycket om Android men lite har jag ju varit tvungen för att kunna ha någon nytta av mobilen.

 

Jag hoppas att ZenUI innehåller andra delar som är bra. Men det är väl inte lätt för alla dessa asiatiska företag att få till lösningar som fungerar bra med svenska för jag ser att tangentbordet har fått bra betyg i butiken.

 

Blir avundsjuk på dig för här är det 0-gradigt, brrr  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...