Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stänger inte av.


kontakten

Rekommendera Poster

Har en lenovo-dator med windows 10. Allt emellanåt när jag vill stänga av datorn så snurrar "hjulet" på skärmen, men det händer inte mer. här om dagen snurrade den fortfarande efter 1 tim. Ibland väljeer den istället att starta om, trots att jag klickat på "stäng av". Vad är felet, vad gör jag. (OBS! den stänger av snällt och lydigt ibland också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Skulle gissa på att det är ett eller flera av dina installerade program som spökar. Mycket möjligt att det är ett eller flera program, som inte går med på att stängas av under nedstängningsprocessen.

 

Då gissar jag på att det blir att datorn startar om istället. I tidigare Windowsversioner kunde du se vilka program som trilskades. Kommer nu inte ihåg hur man gjorde. Säkert någon annan som kan det.

 

Har inte haft Windows på sex år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök komma fram till om beteendet vid avstängning har något samband med vilka program du har använt sen datorn var avstängd senast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacjk för era svar. Provade med att avinstallera startmenu-x som jag använt ett bra tag. Avstängningen har fungerat väl sedan dess.

kan ha varit ngt.i det programmet som störde.

Det därmed bästa svar var en en feltryckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog tycker jag att du har markerat det bästa svaret, svaret där du berättar att du har avinstallerat startmenu-x. I och med det löstes ju problemet eftersom avstängningen nu fungerar normalt efter detta.

 

Själv tycker jag att Startmenyn i Windows 10 är bra som den är. Jag gillar bl a att man hittar alla sina program i alfabetisk ordning i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...