Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera användare/profiler i Mozilla Thunderbird?


Ultra

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag kör Thunderbird på en dator och har där ett e-postkonto på en profil men nu skulle jag vilja ha ytterligare ett e-postkonto kopplat till Thunderbird. Alltså två separata konton som jag kan växla emellan, INTE att all e-post kommer till samma inkorg.

 

Typ, Nisse startar Thunderbird och väljer sin "profil" och då ser han sin e-post och de mappar han har skapat i programmet. Sen kommer Kalle och vill kolla sin e-post vilket medför att Nisse loggar ut från sin "profil" och sen får Kalle logga in på sin profil.

 

Jag har försökt leta runt men hittar inga vettiga svar/instruktioner om hur man går till väga men jag antar, och hoppas, att det går att göra på detta sätt.

 

När man startar Thunderbird så kan man ju skapa en ny "Profil" och sen följa guiden om att lägga till ett nytt e-postkonto men blir det då två helt separerade konton? Alltså att inte allt kommer till samma inkorg?

 

Nästa grej är att jag vill föra över allt från mitt gamla e-postprogram som är Outlook Express, alltså få med alla mappar och innehåll mm.

Tips på hur jag bör gå till väga mottages tacksamt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...