Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sexspam på Skype förhandsversion - hur får man bort programmet?


Börni

Rekommendera Poster

Microsoft har (som vanligt) oombett förärat mig med Skype förhandsversion. Det vore väl inget fel med det om jag fick bestämma själv över det, använda det när jag vill och stänga av det fullständigt när jag inte vill. Men fast jag inte öppnat programmet eller loggat in så hindrar inte det att det kommer spam i form av kontaktförsök från damer som jag varken känner eller vill lära känna. Hur kul är det t ex när jag tittar på en TV-stream via datorn med familjen och så dyker det upp ett meddelande om att en dam vill tala med mig. Så jag vill bli av med programmet men hittar inget sätt att göra det.

 

Att fråga Microsoft om hur man avinstallerar eller om Microsoft tycker det hör till deras uppdrag att öppna nya kanaler för sexspam är ju på förhand dömt att misslyckas så jag undrar om någon på Eforum har något tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To turn Skype Preview notifications on or off from Windows 10:

1. From your desktop, select the Start menu.
2. Select Settings and then System.
3. Select Notifications & actions and scroll down to Get notifications from these senders.
4. From there you can toggle Skype Preview notifications On or Off.

 

Resten kan du läsa här:

https://support.skype.com/en/faq/FA34670/how-do-i-turn-off-notifications-in-skype-preview-for-windows-10

 

Jag ser att jag också har fått denna förhandsversion bland mina program i startmenyn. Kontaktförsök från okända damer eller herrar har jag dock sluppit. Tyvärr kan man inte avinstallera microsoftprogram. Vad man kan göra är att ta bort dem från aktivitetsfältet.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To turn Skype Preview notifications on or off from Windows 10:

1. From your desktop, select the Start menu.

2. Select Settings and then System.

3. Select Notifications & actions and scroll down to Get notifications from these senders.

4. From there you can toggle Skype Preview notifications On or Off.

https://support.skype.com/en/faq/FA34670/how-do-i-turn-off-notifications-in-skype-preview-for-windows-10

 

Tack för påpekandet. Det är förstås den näst bästa lösningen efter att kunna ta bort program som man inte vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ta bort programmet, Skype förhandsversion, leta upp det i Startmenyn - högerklicka på ikonen och välj Avinstallera. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner att jag hade fel när jag tog för givet att man inte kunde avinstallera förhandsversionen.

 

Även om jag aldrig har använt Skype så hade jag installerat programmet redan då jag var kvar i Windows 7. Jag upplever inte att det lägger beslag på några resurser eftersom det inte finns med bland mina få Start up program:

post-55300-0-08269200-1477938879_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ta bort programmet, Skype förhandsversion, leta upp det i Startmenyn - högerklicka på ikonen och välj Avinstallera. /bgjo

Jag skulle just svara dig att det funkar inte, det händer inget när jag högerklickar, när jag kom att tänka på en sak. Jag använder programmet Start Menu 8 eftersom jag hör till dom gamlingar som aldrig kunnat förlika mig med den nya startmenyn. I den klassiska startmenyn som det resulterar i så händer inget när man högerklickar på någon av de s k "moderna apparna". Jag provade att stänga programmet och fick alltså tillbaka den nya Windows10-menyn och DÄR går det utmärkt att högerklicka och välja avinstallera.

Sagt och gjort och som vanligt lär man sig alltid något nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...