Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställa


Grishida

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en HP dator som jag behöver återställa. Det var w8 på den när den köptes och nu är det w10 (gratis uppgradering). Skulle behöva återställa i felsäkert läge (?) då jag inte har tillgång till lösenord för inloggning. Har inte använt datorn och glömt lösenordet.

 

Kommer w10 försvinna om jag återställer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jepp, systemet kommer att återställas såsom det var när du en gång köpte datorn med Windows 8.

 

Här finns däremot räddningen:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO

 

Bränn ned ISO:n på en DVD och starta datorn med DVD:n i. Windows 10 kommer du då att få tillbaka.

 

Du kan också ta en titt här:

 

http://www.tenforums.com/tutorials/4588-system-restore-windows-10-a.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför behöver du återställa? Har du problem, kanske du kan få hjälp av någon här på forumet.

 

Det går att sätta ett nytt lösenord utan att starta datorn i "normal läge", men en sak verkar lite underligt. Du har en dator som du aldrig har använt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Ska testa det där med ISO.

Hur gör man om man vill sätta nytt lösen i "normal läge"? Låter komplicerat.

 

Har inte använt datorn pågrund av att jag använt min gamla laptop som nu har gått sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Ska testa det där med ISO.

Hur gör man om man vill sätta nytt lösen i "normal läge"? Låter komplicerat.

 

Har inte använt datorn pågrund av att jag använt min gamla laptop som nu har gått sönder.

 

Jag har sagt att det går att sätta nytt lösenord UTAN att starta datorn i normal läge. Med normal läge menar jag att man loggar in på datorn, vilket du uppenbart inte kan utan lösenord.

 

Även i Felsäkert läge krävs ett lösenord för att komma in, om ett lösenord är satt.

 

Vilken typ av konto har du på datorn? Lokalt eller Microsoft.

 

Har du tillgång till en annan fungerande dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...