knotas Postad 13 oktober, 2016 Share Postad 13 oktober, 2016 När jag försöker hämta foton via enhetshanteraren finns ej Iphonen med. I Itunes fungerar Iphonen. När jag försöker importera foton via program finns Iphonen inte med. När jag försöker på annan dator fungerar det perfekt varför felet verkar ligga i datorn. Allt är uppdaterat = Windows 10 och Ios och drivrutiner USB Olika sladdar är prövade. Mystiskt?! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 13 oktober, 2016 Share Postad 13 oktober, 2016 Se om det hjälper att följa anvisningarna på sidan https://support.apple.com/sv-se/HT204095 verkar hjälpa i en del fall även när iTunes hittar mobilen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
knotas Postad 13 oktober, 2016 Trådskapare Share Postad 13 oktober, 2016 Cecilia! Jag har följt dessa anvisningar utan framgång. Mvh Knota Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 13 oktober, 2016 Share Postad 13 oktober, 2016 Blir det någon förändring i Enhetshanteraren när du ansluter mobilen? Alltså Enhetshanteraren, inte Utforskaren eller något annat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
knotas Postad 14 oktober, 2016 Trådskapare Share Postad 14 oktober, 2016 Nej, intet händer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
knotas Postad 14 oktober, 2016 Trådskapare Share Postad 14 oktober, 2016 Jo förresten, Något händer. När jag sätter i IPhone släcks enheter hanteraren någon tiondels sekund för att senare tändas men utan Iphone. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 14 oktober, 2016 Share Postad 14 oktober, 2016 Men dyker det upp något mer under USB i Enhetshanteraren? För något borde hända i och med att iTunes hittar iPhone. Kan kanske vara idé att pröva med att avinstallera iTunes, starta om datorn och sen installera iTunes på nytt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
knotas Postad 14 oktober, 2016 Trådskapare Share Postad 14 oktober, 2016 Jag missuppfattade frågan. Jodå, Iphonen dyker upp i enhetshanteraren under USB enheter Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 14 oktober, 2016 Share Postad 14 oktober, 2016 Finns "Apple Mobile Device USB Driver" finns med i Enhetshanteraren? Har den och/eller iPhone någon symbol på sig i Enhetshanteraren? Har du valt att uppdatera de två enheterna? Vad har du för antivirusprogram? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
knotas Postad 15 oktober, 2016 Trådskapare Share Postad 15 oktober, 2016 Apple Device finns med men inget annat. Apple Device är uppdaterad Norton Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 15 oktober, 2016 Share Postad 15 oktober, 2016 Norton är definitivt ett sånt säkerhetsprogram som kan orsaka problem enligt Apple. För att pröva om det är Norton så avinstallera det och kör Norton Removal Tool samt starta om datorn innan du ansluter din iPhone igen. Norton Removal Tool: https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_en_us Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.