Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

c:\ Mina bilder/videoklipp/musik


roger-lena

Rekommendera Poster

Jag får detta meddelande när jag försöker öppna dessa:

 

Inte tillgängliga, åtkomst nekad

 

Hur göra?

Mv hilsen Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  c:\ Mina bilder/videoklipp/musik är inte en giltig sökväg. Bör vara c:\ Mina bilder\videoklipp\musik. Windows använder \ som avskiljare mellan mappar. Linux,och unix använder /. En sökväg där både  och/ ingår är inte giltig i något OS..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  c:\ Mina bilder/videoklipp/musik är inte en giltig sökväg. Bör vara c:\ Mina bilder\videoklipp\musik. Windows använder \ som avskiljare mellan mappar. Linux,och unix använder /. En sökväg där både  och/ ingår är inte giltig i något OS..

Jag hade inte med hela sökvägen, av någon anledning..

Här är den ena:

C:\users\roger\documents\min musik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång försökt flytta dessa mappar till en annan partition än C:?

Är det på samma sätt med alla mappar i Roger-mappen?

Har du ändrat ditt användarkonto från lokalt konto (traditionell inloggning) till Microsoft-konto (mejladress) eller tvärtom?

Hur länge sen är det som problemet började eller har det aldrig fungerat i Windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång försökt flytta dessa mappar till en annan partition än C:?

Är det på samma sätt med alla mappar i Roger-mappen?

Har du ändrat ditt användarkonto från lokalt konto (traditionell inloggning) till Microsoft-konto (mejladress) eller tvärtom?

Hur länge sen är det som problemet började eller har det aldrig fungerat i Windows 10?

Har provat att flytta dom till D:\som är Recovery och till en sticka F:\

dom går inte att flytta.

Det gäller även MALLAR + LOKALA INSTÄLLNINGAR + MINA DOKUMENT samt ett antal till...

Det ligger en hel del dubletter i C: om nu det kan ha med saken att göra?

det ligger t ex Bilder - Musik - mm

Det har ev inte funkat innan W10 heller. det är ju inte varje dag man går in och testar detta :-(

Det där med användarkonto får min sambo svara på senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske ha blivit något fel när du har försökt flytta mapparna. En Recovery-partition är till för att kunna ominstallera Windows och får inte röras. Man ska inte lägga mappar som måste finnas på en enhet som kan tas bort från datorn.

 

Om det var problem i den Windows-version du hade tidigare och sen uppgraderade till Windows 10 kan problemen ha stört uppgraderingen och det har blivit värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttförsöket till Recovery gjorde jag i förrgår och även flyttförsöket till F:\

Jag har endast c:\ och d:\ drev så jag vet då inte var jag ska prova att flytta dom till.

Provade att kopiera en låst fil (musik) till E:\ en cd skiva, får då meddelande att jag måste ha behörighet från LENAROGER för att ändra mappen.

det är väl administratören? alltså jag?

Hur ger jag mig själv behörighet?

 

Är det ide att återställa till tidigare datum kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttförsöket till Recovery gjorde jag i förrgår och även flyttförsöket till F:\

Jag har endast c:\ och d:\ drev så jag vet då inte var jag ska prova att flytta dom till.

Provade att kopiera en låst fil (musik) till E:\ en cd skiva, får då meddelande att jag måste ha behörighet från LENAROGER för att ändra mappen.

det är väl administratören? alltså jag?

Hur ger jag mig själv behörighet?

 

Är det ide att återställa till tidigare datum kanske?

 

Det som troligtvis har hänt är att behörighet för de mappar/filer du inte kommer åt, inte har ärvts från ett tidigare Windows. Även om du är administratören LENAROGER. Detta kan ske vid en uppgradering av Windows.

 

Vad du behöver göra är följande. Högerklicka på mappen/filen och Egenskaper - Säkerhet - Avancerat. I rutan som kommer upp, klicka på Ändra, även om du redan står som Ägare. Skriv in ditt användarnamn och klicka på Kontrollera namn. Klicka på OK.

 

I nästa ruta kan du markera Ersätt ägare av underbehållare och objekt, om du vill. Klicka på OK. Rutan Egenskaper kommer upp igen. Klicka Avancerat och kontrollera att du har full behörighet. Klicka OK i alla rutor och se om du kan öppna mappen /filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...