Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows update


Qvirre

Rekommendera Poster

Hej!

Ja det gäller "Windows update" fungerar inte.Jag har inaktiverat och startat om WU. men det hjälper inte. (har win 7 home)

Det är bara från Microsoft det inte går att uppdatera,fick ett felmedelande "C1900101-2000C okänt fel på Windows update".

Det här började när Microsoft försökte påtvinga mig win 10.

Laddade ner "Gvx conrol panel" så jag slapp win 10 men dom hade börjat ladda ner,men blev stoppade.

Sen dess går det inte att göra några uppdateringar från Microsoft,Har fått bytt virusprogram hade "Microsoft security essentials" men som sagt det går inte att uppgradera.

Vad som händer,ja datorn står och tuggar bara,såg i något annat svar att det kunde ta tid,så datorn fick stå på när vi var borta några dar,den stod fortfarande och tuggade när vi kom hem.

Plockade hem ett program  "Windowsupdate Diagnostic" som jag körde, fick upp "Fel 0x8024402C inte åtgärdat" så det är allt jag vet i nuläget om det här,

Qvirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Windows 10 inte längre är gratis behöver du inte längre GWX Control Panel utan återställ inställningarna i det programmet och avinstallera det sen.

 

Eftersom det nu finns många uppdateringar i kö kan det vara bäst att avinstallera antivirusprogrammet eftersom det kan stoppa stora förändringar av Windows för att det tror att det är ett skadligt program som härjar runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja det gäller "Windows update" fungerar inte.Jag har inaktiverat och startat om WU. men det hjälper inte. (har win 7 home)

Det är bara från Microsoft det inte går att uppdatera,fick ett felmedelande "C1900101-2000C okänt fel på Windows update".

Det här började när Microsoft försökte påtvinga mig win 10.

Laddade ner "Gvx conrol panel" så jag slapp win 10 men dom hade börjat ladda ner,men blev stoppade.

Sen dess går det inte att göra några uppdateringar från Microsoft,Har fått bytt virusprogram hade "Microsoft security essentials" men som sagt det går inte att uppgradera.

Vad som händer,ja datorn står och tuggar bara,såg i något annat svar att det kunde ta tid,så datorn fick stå på när vi var borta några dar,den stod fortfarande och tuggade när vi kom hem.

Plockade hem ett program  "Windowsupdate Diagnostic" som jag körde, fick upp "Fel 0x8024402C inte åtgärdat" så det är allt jag vet i nuläget om det här,

Qvirre

 

Kolla så att datum och tid stämmer i ditt Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...