Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetkopplingen stängs ned abrupt


rogero

Rekommendera Poster

När jag tittar på direktsänt material via SVTPlay så är det inget problem men när jag vill kolla in  material som finns sparat så slutar plötsligt internetkopplingen att fungera.

Jag kör Windows 7 Pro och Firefox sedan länge. Jag har inte haft detta problem tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar film/teveprogram som är sparade på hårddisken?

Vad använder du för program för att titta på sparat material?

Hur märks det att internetkopplingen slutar att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att när jag tittar på SVTPlays tidigare visade program och det är väl SVTPlays egen lösning av visning. Efter 15-20 minuters visning så bryts kontakten med internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det inträffar att internetförbindelsen avbryts ta fram Kommandotolken och skriv:

 

ipconfig /all

 

Kopiera resultatet och spara det i en textfil så att du senare kan klistra in det i ditt svar här.

 

Vad händer om du startar felsökaren för internetproblem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det inträffar att internetförbindelsen avbryts ta fram Kommandotolken och skriv:

 

ipconfig /all

 

Kopiera resultatet och spara det i en textfil så att du senare kan klistra in det i ditt svar här.

 

Vad händer om du startar felsökaren för internetproblem?

Jag kollade upp några av tilläggen och då visade det sig att Shockwave flash

hade ändrats om till "Aktivera alltid". Efter att jag valt "Fråga efter aktivering" så tycks det fungera (om inget annat också har ändrats, förstås). Jag får väl se om det är permanent eller inte.

Tack för visat intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...