Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lollipop + Mobildata = sant


NordicOne

Rekommendera Poster

Fick en Kina mobil som inte ville lira med 3G surf (WiFi funka) Gick in i inställningar som visade sig vara lite svårare än på KitKat versionen där man bara sveper ned och slår på Mobildata 

 

Ok navigerade mig in i Inställningar och till General Settings - klicka på SIM-kort och där finns ju möjlighet att slå på Mobildata hurra !

 

Jag trycker men inget händer hmmmm ser nåt tjafs om primärt SIM och secundärt så jag tittar ja SIM kortet sitter ju i Secundära platsen mmmm ok verkar inte lira me andra SIM platsen ok

 

av med baksidan och byter plats på SIM kortet från höger till vänster plats starta om mobilen och in i Inställningar och slår på Mobildata..... spänningen stiger under några sekunder och vola hurra funar !

 

av med WiFi och in i webbläsaren och den surfar som aldrig förr ha ha

 

tänkte dela med er alla som trodde att fabriksåterställning var lösningen som tar ju bort allt hmmm bara för att upptäcka att den inte löste saken - ja roligare kan man ju ha  :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en Kina mobil som inte ville lira med 3G surf (WiFi funka) Gick in i inställningar som visade sig vara lite svårare än på KitKat versionen där man bara sveper ned och slår på Mobildata

 

Det är likadant på Lollipop, men du behöver kanske klicka på ikonen bredvid batteriindikatorn för att lägga till Mobildata. D.v.s efter det att du har svept ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...