Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Windows 10 från Windows 7 Home


Yvonne56

Rekommendera Poster

Hej alla

 

Har en arbetsdator där jag kör Visma och printar ut ifrån när det behövs....Nu hade jag tänkt att installera Windows 10 från Windows 7 Home och eftersom gratis är över så blev det att köpa...Jag tittade först igenom så att datorn var lämpad vilket den var, den är ganska nyligen uppdaterad med SSD disk och ny processor så allt frid o fröjd men något är galet...Det tar evighet att ladda ned det som behövs och när programmet väl ska hämta uppdateringar så händer det ingenting Den stod hela natten utan resultat...Dotterns dator ska jag göra samma med och där gick det som tåget....

Någon som tips om vad som kan vara felet...

 

 

 

 

Yvonne//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det man skall tänka på ibland är att det inte visas en korrekt "status info" om hur framåtskridandet har gått, ibland kan det stå 0-procent fast den arbetar för fullt.

En nyinstallation kan ta åtskilliga timmar i anspråk vilket detta i praktiken innebär och har datorn lite arbetsminne när det skall bytas ut filer för nya och samtidigt se till att befintliga program är kvar, ja då tar det extrem lång tid.
Ibland över hela natten, men bara låt den köra.

Det man kan se är att datorns hårddisklampa blinkar eller lyser (pga. skrivning/läsning), då vet man att nånting sker i bakgrunden.

 

Ha tålamod.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar det om att ha tålamod så är allt gott å väl :)

Programmet startar med några frågor om jag vill ladda ned till denna datorn eller val 2 till USB CD för inst till annan dator...Väljer till denna datorn...Sedan startar nedladdningen och det görs i två steg, allt okej där men det som tar tid är när den ska hämta uppdateringar och jag har väntat från sen kväll till morgonen därpå men kanske har varit för snabb då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...