Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus surfplatta ZenPad10 z300 series


hup151_t

Rekommendera Poster

Haft plattan nån månad. När jag skulle starta den i morse frågade den med väldigt liten text mitt på skärmen ur jag ville bootha. Ingen aning men tryckte på av/på och då startade om med att göra en fabriksåterställning. Frågade förstås efter lösenord till nätverket. Fyllde i detta men plattan säger då autentiseringsproblem. Routern är Telias TG799vac. Finns del ett nummer som börjar med SN och ett med GW. Har absolut för mig att det är SN som ska användas. Får upp sparat skyddad med WPA2 men sen autentiseringsproblem. Finns olika att välja på i listan men har valt givetvis samma som för datorerna som fungerar. Ett börjar med 5GHz Telia xxxxxx och en variant med Guest. Ett börjar med Telia xxxxxx men utan 5GHz och en variant med Guest. Hur ska jag komma förbi autentiseringsproblemet? Det är möjligt att jag skrev ett fel tecken i lösenordet första gången som sparades. Liggerdetta kvar och i så fall hur får jag bort de. Jag har alltså stängt av emellan men det verkar ligga kvar efter omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt så säker på att du ska kolla där det står: Wireless key och sedan ett antal siffror och bokstäver.

(På routern alltså)

 

Tillägg: I plattan, leta reda på ditt nätverk och välj Glöm.

Hoppa ur inställningarna och tillbaks igen så ska nätverket åter ha hittats och väntar på att du ska Ansluta och då ange nyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, där visas inte nätverksnyckeln.

Gjorde det på tidigare modeller från Telia.

 

Då får du logga in i routerns webbgränssnitt och sätta nytt lösen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, där visas inte nätverksnyckeln.

Gjorde det på tidigare modeller från Telia.

 

Då får du logga in i routerns webbgränssnitt och sätta nytt lösen.

Ska jag absolut göra så fort jag luskat ut vad det är för nåt och hur man gör....  Ganska säker på att jag anslutit övriga enheter med SN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggar in till min Telia TG799vn v2 genom att i webbläsaren ange 192.168.1.1

Därefter ska man väl ange namn & lösen men jag verkar ha dessa sparade för jag behöver inte ange dem.

Sedan finns flera vägar men Wireless och sedan konfigurera.

Och där visas faktiskt lösenordet i klartext så du behöver då inte ändra på det utan bara använda det i surfplattan.

 

OBS! Jag har alltså TG799vn v2 och inte TG799vac

 

Tillägg: Ja det kan ju vara fiffigt att använda sig av (sätta) serienumret som lösen, bara man kommer ihåg det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fanns lösenordet med på routerns baksida. Den texten kom inte med när jag fotade baksidan. Routern är placerad mot en vägg och alla sladdarna sitter spända så routern är lite besvärlig att vända på. Tack för insatsen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...