Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Live mail startar inte


Lars-Erik.j

Rekommendera Poster

Hej,

 

Efter senaste windows 10 uppdateringen startar inte live mail. Det kommer upp ett felmeddelande som lyder: MSVCR110.dll saknas. Försök ladda ned programmet på nytt. Jag har försökt installera om live mail men det verkar som windows 10 är ointresserad av den här programvaran. 

Vad gör jag? Tacksam för hjälp.

 

Lars-Erik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Tyvärr, du får skaffa en annan epostklient då microsoft övergett live mail. Den varken underhålls eller utvecklas längre.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jari,

 

Vilken e-post klient rekommenderar du. Helst en som är så lika live mail som är möjligt. Kan man föra över de mail som finns i live mail till den nya klienten.

 

Lars-Erik

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av Windows 10 har du nu? Jag har version 1511 och Live Mail fungerar utan problem hos mig.

 

Filen MSVCR110.dll är Visual C++ Restributable och den behövs för att installera C++ program. Det har hänt vid uppgradering av Windows att den filen har tagits bort. Filen ska finnas i C:\windows\system32 och C:\windows\sysWOW64. Finns dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjligen den här, C:\Windows.old\Windows\SysWOW64?

 

I vilket fall, prova med att ladda ner filen, https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30679. Klicka på "Run" om du får det alternativet vid nedladdning. Det ska placera  MSVCR110.dll i WOW64.

 

Sparar du nedladdningen först, har jag för mig att det är "vcredist_x86.exe" du ska välja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Vertpre,

 

Tack för hjälpen. Nu fungerar det efter det jag installerat filen du föreslog.

Jag är djupt imponerad av  din kunskap.

Återigen tack för hjälpen.

 

Lars-Erik 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari har rätt. Microsoft övergett Live mail och programmet kommer att sluta att fungera i Windows 10. Jag har haft Live mail på två olika Win10 datorer. På båda datorerna har Live Mail slutat att fungera. Det skedde inte samtidigt på datorerna, så jag antar att det är någon uppdatering som gör att Live Mail slutar att fungera.

 

Mvh

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari har rätt. Microsoft övergett Live mail och programmet kommer att sluta att fungera i Windows 10. Jag har haft Live mail på två olika Win10 datorer. På båda datorerna har Live Mail slutat att fungera. Det skedde inte samtidigt på datorerna, så jag antar att det är någon uppdatering som gör att Live Mail slutar att fungera.

 

Mvh

Thomas

 

Kanske det, men jag har Live Mail på två datorer med Windows 10 version 1511 och än så länge har ingen uppdatering gjort att programmet har slutat fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det, men jag har Live Mail på två datorer med Windows 10 version 1511 och än så länge har ingen uppdatering gjort att programmet har slutat fungera.

 

Jag glömde bort att det inte är programmet som slutar att fungera, utan det slutar bara att fungera med vissa tjänster.

(som jag använde :) )

 

Microsoft has announced its email program will stop working with services including Hotmail, Live Mail, MSN Mail and Outlook.com

 

https://www.theguardian.com/technology/askjack/2016/jun/02/microsoft-killing-windows-live-mail-what-should-i-do-hotmail-msn-outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde bort att det inte är programmet som slutar att fungera, utan det slutar bara att fungera med vissa tjänster.

(som jag använde :) )

 

 

https://www.theguardian.com/technology/askjack/2016/jun/02/microsoft-killing-windows-live-mail-what-should-i-do-hotmail-msn-outlook

 

Jo, så är det sagt. Det underliga är att jag kan fortfarande ta emot mail till mitt hotmail konto i Live Mail. Senast inkomna var 18:e sept. Det är konto som jag inte använder speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...