Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Pin-kod

Ruud 38

Recommended Posts

Jag vill installera Libre Office 5.2.2.2. Efter ”Välkommen till installationsguiden” kommer fönstret ”Instalationstyp” Då väljer jag för ”Typisk” Då kommer fönstret ”installationen av programmet kan påbörjas. Efter att jag klickar på ”installera” Kommer ett fönster jag känner inte och som börjar med: Tillåter du att den här appen får göra ändringar på enheten?

På den fönster ska jag fylla i en Pin-Kod.

Jag har 2 pin-kod för mina konto med comhem.se, men ingen pin-kod för min konto….. vid live.nl

När jag fyller i post-kod av comhem.se konto, accepterar fönstret den inte.

När jag klickar på: Jag har glömt min Pin-Kod, kommer meddelande att jag ska gå till inställningar; konto; inloggningsalternativ och att jag kan ändra här den pin-kod, men då ska jag först skriva den befintliga Pin-kod och den har jag inte. Efter en minut kommer fönstret ”Installationsguiden har slutförts”

Vad ska jag göra nu?

Jag kommer från Holland och talar inte så bra Svensk, men jag hoppas du förstår.

Där står att Ruud 38 shickade den fråga, men jag är Ruud 10. Kanske moderator kan ändra de´t. TCK PÅ FÖRHAND

Det konto du loggade in på innan du skrev inläggen är Ruud 38: //eforum.idg.se/user/138610-ruud-38/

Det är ingen som kan ändra ditt kontonamn däremot kan du ändra visningsnamnet på sidan //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=displayname om du vill det.

Något kontonamn som heter Ruud 10 finns inte i Eforum, men det finns ett äldre konto som heter Ruud: //eforum.idg.se/user/120939-ruud/

Troligen ett konto du har haft tidigare eftersom dess mejladress är mycket lik den du nu har registrerat med i Eforum.

Cecilia

Moderator

Är du inloggad på ett administratörskonto eller ett standardkonto när du påbörjar installationen?

Det låter mest som ett meddelande från Windows som vill vara säker på att du vill installera programmet och då skulle det gälla en PIN-kod/lösenord för ett administratörskonto i Windows.

Är du inloggad på ett administratörskonto eller ett standardkonto när du påbörjar installationen?

Det låter mest som ett meddelande från Windows som vill vara säker på att du vill installera programmet och då skulle det gälla en PIN-kod/lösenord för ett administratörskonto i Windows.

Jag tror att det är en standardkonto. Hur kan jag växla till ett administratörkonto?

Där står att Ruud 38 shickade den fråga, men jag är Ruud 10. Kanske moderator kan ändra de´t. TCK PÅ FÖRHAND

Jag tänkte hel fel. Mitt namn är Ruud 38 och inte Ruud 10. Förlåt för felet

Om du är inloggad på ett standardkonto så finns det ett annat administratörskonto i datorn och då är det bäst att du loggar in på det kontot i stället och gör installationen därifrån.

Jag loggade in med ett annat konto (administratör) och då var det helt enkel att installera Open Office 5.2.2.2

Tack till alla som hjälpte mig att lösa problemet.

Ruud

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...