Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung S6


hup151_t

Rekommendera Poster

Har skrivit tidigare att min S6 ej får kontakt med den stationära datorn med väl med Toshiba Satelliten. Använder sladden till att föra över bilder till laptopen och sedan OneDrive från laptopen till den stationära. Nu skulle jag föra över nya foton från mobilen till laptopen och satte i sladden och ikonen för S6 dök som sig bör upp bland övriga partitioner. Men det visar sig att datorn säger att s6 är helt tom men jag ser ju att jag har en massa bilder att föra över. Vad kan ha hänt och vad kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Kan du öppna S6 i utforskaren? Hittar du i så fall en mapp som heter DCIM? Bilderna ligger i denna mapp.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå den finns i Utforskaren men det är lika tomt där. Högerklickar jag där så blr svaret att inga blder/filmer hittades. I Utforskaren t v om S6 finns tecknet > som borde tyda på ett innehåll men det försvinner när jag klicka på S6. Nästa gång jag kollar är tecknet tillbaka men försvinner igen när jag klickar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du "tillåtit" anslutning via usb på S6? Innan du gjort det syns inget innehåll.

 

/ Jari

Nää inte vad jag vet......Vari mobilen gör jag det ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Håll koll på mobilens skärm när du ansluter usbkabeln till datorn eller mobilen beroende på vilken du ansluter först.

Det brukar dyka upp ett meddelande på mobilens skärm med en fråga om detta.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget måste att ansluta med sladd för att överföra bilder mellan telefon och dator.

Det finns diverse appar som möjliggör automatisk synkning av bilder till ens konto, t.ex Dropbox eller Google Foto. Finn även appar som förenklar trådlös överföring mellan dator och telefon, t ex Airdroid. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...