Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användarstudie - Enkät över datoranvänding och problemlösning


Sunrose

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har letat lite efter ett forum som kan passa bra för min användarstudie som jag gör inom högskolestudier och kom hit då jag ser att det finns andra som har lagt ut enkäter här tidigare också. :)

 

Jag studerar systemutveckling med användarfokus, och i mitt projektarbete behöver jag göra en användarstudie där jag bland annat använder enkätfrågor som syftar till att få information om datorvanor och hur man löser problem med de användarprogram man har på de datorer man använder på jobbet, i skolan, hemma osv.

 

Jag kan absolut visa resultatet av undersökningen här efter att den är avslutad för de som är intresserade. :)

 

Enligt tester jag gjort innan med enkäten tar det ca. 5-10 minuter att slutföra, kanske lite längre beroende på den som svarar på enkäten.

Vem som helst kan deltaga, så länge man har tillgång till en dator.

 

Alla som deltar är anonyma.

 

Här är enkäten: https://form.jotformeu.com/62612421872351

 

Tack till de som väljer att svara! Det uppskattas.

 

Enkäten är nu slutgjord. Tack till alla som valde att svara! Enkätsvaren finns i ett separat inlägg nedanför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av att spara tid för andra delar av mina studier valde jag att slutföra undersökningen efter 16 svar kommit in.

Jag har bifogat ett enkelt Word dokument över resultaten, hur många som svarade på varje val etc.

 

Tack igen till alla deltagande. :)

 

enkätundersökning-svar-sammanställning.doc

Edit: rättat ett stavfel i dokumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var schyst av dig att återkomma med resultatet av undersökningen. Du bör rätta "i något mån" till "i någon mån".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mbgtmari. Jag rättade stavfelet och uppdaterade dokumentet. :)