Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hänger sig

Tompa

Recommended Posts

När jag försöker använda diskett för kopiering eller läsning hänger sig min 2000 pro maskin.

Jag hade inte problemet när jag körde med win98.

Jag har provat med att byta enheten utan resultat.

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Tack på förhand Thomas

Starta datorn i DOS och prova kopiera filer till en diskett där - om det funkar har du fel på din w2k installation. Då är det enklast att installera w2k igen. Jag utgår ifrån att du har installerat SP2.

-----------------------------------------------------

"Very little is needed to make a

happy life; it is all within yourself,

in your way of thinking."

-Marcus Aurelius Antoninus

----------------------------------------------------

[inlägget ändrat 2001-10-04 17:32:03 av Kaiser Sause]

nej nej, kolla i dina loggfiler "eventview" och se om du ser något skumt där, publicera sen det som står där, EventID mm..

mvh

Hade liknande problem med en 2000-maskin förut. Då visade det sig att det var nätverkskortet som inte fungerade under 2000. Om du har ett nätkort i burken, prova att ta ut det och testa din diskettstation igen. Vi var tvungna att byta från 3com till Intel.

Det är väl värt ett försök.

Hej! Måste du starta om datorn eller släpper det efter ett tag? Tänds lampan och klickar diskettstaionen till när du trycker på diskett-iconen? Lyser diskettstionen till, under uppstart av datorn? Du har inte stängt av diskett-stationen i BIOS? De symtom du beskriver brukar man få när flatkabeln eller strömkabeln lossnat ur diskettstationen. Eller om den är trasig för den delen. Lyser inte diskettstationen till när du trycker på diskett-iconen, och om det är rätt inställt i BIOS(diskettstationen på, "boot up floppy seek" på och den inte lyser till under uppstart, så kan det vara diskettkontrollen på moderkortet som spökar.

Hoppas det löser sig!

Mvh Fredrik

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...