Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Total Commander 9.0


Laso
 Share

Rekommendera Poster

Det har pratats en del under sista tiden om "Filhanteraren" Total Commander, som egentligen är mer en än vanlig filhanterare, och att skaparen för några år sedan sålde programmet, många har undrat, kommer den att sluta utvecklas?

 

Svaret är nej, version 9,0 släpptes i somras och är nu uppe i betaversion 13, och en del nytt är det under skalet, och med delvis ny fräschare layout.

 

Installera gärna, men installera då som ny, eget program, så kan man ha bägge öppna samtidigt och  kolla och jämföra.

 

http://www.ghisler.com/whatsnew.htm

 

http://www.ghisler.com/900_b13.php

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Total Commander är ett utomordentligt program. Jag har använt det sedan 1997 ser jag på disketten med registreringen jag fick då. Jag har det gärna med mej på USB, för jag känner mej naken utan detta när jag ska titta på någon PC. Men som alla bra verktyg kan man göra stor skada om man inte lär sej hur man ska använda det. Det finns på svenska med bra hjälpfiler.

/Henric

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare!  :thumbsup:

Finns även för Android.

 

Jag brukar säga att jag först ser till att installera TotalCommander, SEN installerar operativet..

 

I Linuxmiljö kör jag med Krusader, även om DoubleCommander nog är ännu mer lik TC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Nu finns TC version 9.10  :D

 

 

 

New functions in Total Commander 9.10:

User interface:

  • Support for multiple screens with different densities (DPI) per screen on Windows 10 (requires latest release version, "Creators Update", or newer).
  • Support for Windows 10 fall Creators Update, mainly OneDrive online only file support
  • Set font quality (e.g. force antialiasing on/off)
  • Support new pseudo environment variables from values described here - just leave out the FOLDERID_ prefix, e.g. %$AccountPictures%

File operations:

  • "New folder" (F7) can now use the same placeholders as the multi-rename tool (e.g. date+time), and create multiple directories in one step using a counter
  • "New text file" (Shift+F4) now supports the same placeholders as the multi-rename tool
  • "New text file" (Shift+F4) now also works in archives, on FTP servers, and with file system plugins
  • Option to use latest "Everything" tool in Alt+Shift+Enter/Spacebar free space calculations
  • Internal 7zip unpacker: Support background unpacking

Lister:

  • Support touch screen scrolling+text selection
  • Support Unicode names when loading images via Irfanview (needs new Unicode version of Irfanview)

Compare by content:

  • Set width in binary mode to 8, 16, 24 or 32 bytes

Multi-rename tool:

  • New placeholders for inserting current date+time

 

http://www.ghisler.com/mailing.htm

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 years later...
  • 4 months later...

Kom på ett önskemål, kanske funktionen finns?

"Öppna genvägar i andra panelen"

Någon som vet om man kan ställa in det så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-12 07:18, skrev Mikael63:

Kom på ett önskemål, kanske funktionen finns?

"Öppna genvägar i andra panelen"

Någon som vet om man kan ställa in det så?

 

Ctrl + pil höger eller pil vänster :)

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...