Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 uppdatering


coltnavy

Rekommendera Poster

Vilken version av Windows försöker du uppdatera ifrån `?

 

Provat köra från felsäkert läge med nätverk ?

 

Du kan prova scanna systemfilerna i din dator, det gör du så här:

 

1. Högerklicka på Start ikonen och välj Kommandotolken (Administratör). 
2. Skriv in sfc /scannow och tryck Enter. och tala om vad du får för resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på NordicOnes frågor (och skanna systemfilerna).

 

Här finns också en fix:

http://www.fixerrs.com/2016/08/windows-10-update-error-0xc1900107.html

 

Här finns positiva recensioner av metoden:

 

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/8988575b-32fb-46fb-bd8e-dd9aaafa9903/windows-10-anniversary-update-error-code-0xc1900107?forum=win10itprogeneral

 

Ok so I had the exact same problem until now, where i read in a microsoft forum that you either have to delete the folder "$Windows.~BT" under (C:) or rename it. It worked after renaming it.
Thursday, August 11, 2016 11:24 PM
 
I'm not sure if you got it fixed yet but I'm responding in case someone else stumbles on to this page like I did.
Go to your C: drive in the file explorer
Click View and check the box that says "Hidden Files"
There will be a folder named "$WINDOWS. ~ BT"
Rename that folder to anything you'd like.
Attempt the update again.
Should work just fine.
Proposed as answer by Damir Arifulin Saturday, September 10, 2016 4:45 AM
MrFraztastic
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen coltnavy!
Du har fortfarande inte svarat på NordicOnes fråga: "Vilken version av Windows försöker du uppdatera ifrån?"

 

Din problemskrivning "Uppdatering av Windows 10 (slutar alltid såhär. Felkod 0xc1900107)" betyder att du redan kör Windows 10, t ex Windows 10 Pro, version 1511. Alltså får du felkoden 0xc1900107 när du försöker uppdatera version 1511 till version 1607, den så kallade Windows 10 Anniversary Update. Därför gav jag dig länkar till en fix av detta problem. Själv har jag inte laddat ner "födelsedagsuppdateringen". Windows 10 laddar nämligen ner sina uppdateringar automatiskt och eftersom det är Patch Tuesday imorgon räknar jag med att få denna uppdatering automatiskt, imorgon eller på onsdag.

Men du kanske menade Uppgradering (från Windows 7, 8 eller 8.1) till Windows 10. Gjorde du det? Det är ju en helt annan sak.

 

Du får felkoden från Uppdateringsassistenten för Windows 10, vilket torde betyda att du redan kör Windows 10, men säker på detta är jag förstås inte. Jag förväntar mig alltså att du rättar mig om jag missuppfattat ditt problem (vilket operativsystem du har installerat). Om det handlade om Anniversary Update bör du berätta om du testat fixen jag citerade och om den, i så fall, har fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat datorn från Wndows 7 till 10 för för ett tag sen och det gick smärtfritt. Det är nu när Windows 10 ska uppdateras som det blir fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering av Windows 10 slutar alltid såhär. Felkod 0xc1900107

 

Vad menar du med "alltid så här"? Hur många gånger har du fått samma meddelande? Jag fick felmeddelande i tisdags vid uppdatering, minns inte om det fanns en felkod. Igår fungerade uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fortfarande inte svarat på NordicOnes fråga: "Vilken version av Windows försöker du uppdatera ifrån?"

 

Är det från en Windows 10 version till en annan Windows 10 version eller försöker du uppgradera Windows 7, Windows 8.1 till Windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat datorn från Wndows 7 till 10 för för ett tag sen och det gick smärtfritt. Det är nu när Windows 10 ska uppdateras som det blir fel

Jag antar att det handlar om septembers säkerhetsuppdatering av Windows 10 Version 1511

 

Har du klickat på Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows Update och tittat efter vad som står där?

Hos mig står det "Din enhet är uppdaterad. (Kontrollerad: Idag, 11:29)"

Sök efter uppdateringar (som en knapp att klicka på)

Tillgängliga uppdateringar laddas ned och installeras automatiskt.

 

Letar du efter information om de senaste uppdateringarna?

 

Läs mer

Avancerade alternativ

 

När jag kom till Windows Update i onsdags såg jag att Microsoft höll på att ladda ner installationsfiler för mitt Windows 10. När det var klart, vilket tog väldigt lång tid mellan 89% och 100% (av någon underlig anledning), kunde jag välja mellan att Windows fick installera uppdateringsfilerna automatiskt någon gång i framtiden eller göra det nu. Självklart valde jag att få det gjort nu och tryckte på knappen Starta om. Och så satte installationsprocessen igång och fungerade precis lika smidigt och på samma sätt som den gjort när jag var kvar i Windows 7.

 

Vad står det hos dig i Windows Update?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är den senaste stora uppdateringen av Windows 10. Den de kallar Anniversary update. Den kan vara upp till 2 GB i storlek. Sök på nätet om du vill veta mer om den versionen. Jag installerade den men gick tillbaka till version 1511, då ja fick problem med 1607. Kommer väl att installera den igen men väntar ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språkligt borde "Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607" betyda att coltnavy redan har version 1607 och att det är fråga om en uppdatering av denna versions funktioner, t ex tillåtandet av tillägg i webbläsaren Edge. Men eftersom jag, till skillnad mot dig vertpre, inte fått detta erbjudande utan fortfarande har version 1511 så tolkar jag förmodligen meddelandet fel.

 

Vill du i alla fall uppdatera, coltnavy, så kan du läsa här:

https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-update/funktionsuppdatering-av-windows-10-version-1607/07c09673-ffcf-41ec-a2d6-442a49963ae1?auth=1

 

coltnavy, för att se vilken windowsversion du har, klicka på Start> Inställningar> System > Om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...