-
Liknande Innehåll
-
Av MH_resurrected
Hej. Är det någon som förstår hur google play tjänster (google play service) hanterar klient-apparnas rättigheter (permissions)?
Google play service vill ju i princip ha rätt att göra allt. Men vilka rättigheter får appar som körs genom "play tjänster". Ärver de alla rättigheter eller ser "play tjänster" till att klienternas rättigheter begränsas enligt inställningarna i Android? Om man inte ger Google play service fulla rättigheter så kan man konstiga varningar när man startar appar som uppenbarligen inte använder de "rättigheter" som efterfrågas. Klart förvirrande.
Om man Googlar får man fram en massa trådar med killgissningar. Men vad gäller egentligen.
-
Av eken81
I slutet på förra veckan hörde jag hur min mobil, en Samsung Galaxy S7 började starta om och om och om. Någon gång verkade den inte ens kunna starta operativsystemet på telefonen. Det slutade med att jag fick köra en fabriksåterställning. Problemet med omstarter fortsatte dock, men mer och mer sällan. Någon gång har jag nu märkt hur telefonen typ låser sig, man kan inte trycka på något på skärmen och efter några sekunder så startar telefonen om.
Någon som vet en lösning? Något program man kan köra för att kika på hälsan för ram och lagringsutrymmet/"hårddisken". Jag vet inte att jag installerat någon app på ett skapligt långt tag innan dessa problem började, så tror inte det är kopplat till någon app.
-
Av Flash Gordon
Hej,
håller på och byter jobbtelefon och den nya Xiaomi:n har navigeringsknapparna precis tvärtom mot min privata Sony.
Går dessa att flytta på så jag kan få de likadant?
Vill ha från vänster till höger:
triangel, cirkel, fyrkant.
-
Av DePhaz
God morgon.
Fick en fil som skulle öppnas med WPS Office men jag gav inte programmet alla behörigheter så filen visas ej korrekt. Problemet är att jag klickade i rutan "Visa inte meddelandet igen" så jag kan inte ge WPS alla behörigheter det behöver. Hur får jag tillbaka detta meddelande.
Det gäller en Android telefon.
-
Av DePhaz
Hm, ytterliggare en mobil tråd från DePhaz? Jodå, just det. Jag tycker inte om dem eller vice versa. därför kommer det en nu.
Go kväll.
Jag har nog redan nämnt denna problematik vid något tillfälle och eftersom jag inte visste exakt vad jag skulle söka på så startar jag en tråd. Jag vill kunna stänga av all reklam som föregår eller är insprängda i filmklippen i Youtube appen. Inte reklam på hemsidor och liknande eller när jag använder Youtube på en vanlig dator (där jag har uBlock). Jag vill kunna stoppa all reklam i mobilappen Youtube. Man håller ju på att bli galen på detta trams. Som ett rent exempel kan jag nämna att jag skulle titta på ett filmklipp (med en hund) som var 1.20 långt. Reklamen som var före (2 klipp) var nästan lika lång som filmen självt! bah, humbugg! Säkert finns det någon app som löser detta. En lättanvänd tack som bara just angriper Youtube appen och inte min webbläsare (Chrome under Android).
Tack på förhand.
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Mjukvaruutvecklare till svensk underrättelsetjänstStockholm (Län)
- IT-projektledareKarlstad (Stad), Värmland
- SystemutvecklareVästerås (Stad), Västmanland
- Systemförvaltare Telge NätSödertälje (Kommun), Stockholm
- Technical Writer till SecureLink i MalmöSkåne län, Malmö
- Mjukvaruutvecklare till svensk underrättelsetjänst