Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows Live Mail 2012


Jenkan86

Rekommendera Poster

Det laddas ner ett antal mappar när man registrerat ett emailkonto som IMAP och det är dessa mappar som synkas, Skickat i WLM/Outlook är inte en sådan mapp som synkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill hänga på här. Jag har hotmail och live-konton på PC Mac och platta (iPad)

På PC kör jag Windows live 2011 i Windows 10

Bör jag byta klienter?

Jag har tidigare märkt att borttaget inte synkas i Mac och platta så jag rensar alltid i PC. Kanske har jag samma problem med skickat som ovan men är osäker. Jag har haft en del problem tidigare som jag inte kan redovisa nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill hänga på här. Jag har hotmail och live-konton på PC Mac och platta (iPad)

På PC kör jag Windows live 2011 i Windows 10

Bör jag byta klienter?

Ja, Windows Live Mail i en Windows-dator kan inte rekommenderas längre pga bristande underhåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aww....okej, synd...

Om man jämför E-post appen i Windows 10, med exempelvis Thunderbird, Em Client, eller någon annan, vilken tycker ni då är bäst? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird, när jag registrerade emailkonto för en outlook.com-adress så fungerade det faktiskt att hämta inställningarna automatiskt, det är första och ändå gången det har fungerat och då har jag registrerat många konton i MS Outlook.

 

När jag provat auto tidigare så har det tagit väldigt lång tid för programmet att söka efter inställningar och det har aldrig fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird men Em Client har jag aldrig provat. Varning för att använda e-post-appen för då kan du inte längre använda WLM, som trots allt fortfarande fungerar att skicka från och till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...