Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åtgärdscenter-hur få bort dialogruta.?


canardlover

Rekommendera Poster

Hej, ständigt vid uppstart kommer följande dialogruta upp på min Lenovo H520S med Win.10. Har försökt komma åt den för åtgärd och/eller städa bort den men inget har lyckats. Vad göra..? Var kan man hitta den för att få bort den..? Tacksam för alla tips..!

post-125068-0-55578900-1473082642_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Denna uppmaning kommer från Telias Säker Surf enligt denna tråd på Telia forum:

https://forum.tewss.telia.se/topic/12551-produktuppdatering-tillganglig/

 

Jag undrar om du inte har ställt in en större textstorlek i Windows och därigenom flödas texten "utanför" dialogrutan och du ser därmed ingen länk eller knapp för att kunna uppdatera programmet.

 

Om du fortfarande har problem så råder jag dig att vända dig till Telias support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove, förstår ditt "tänk" men sanningen är den att Säker Surf i denna dator är helt uppdaterad så inget mer finns att hämta där..!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du har version 16.3?

Kolla genom att högerklicka på F-secures ikon vid klockan och välja Om.

 

När det är stora programförändringar kan man behöva hämta en ny installationsfil på antivirusföretagets webbplats i stället för att programmet uppdaterar sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du har version 16.3?

Kolla genom att högerklicka på F-secures ikon vid klockan och välja Om.

 

När det är stora programförändringar kan man behöva hämta en ny installationsfil på antivirusföretagets webbplats i stället för att programmet uppdaterar sig själv.

Tack Cecilia, nej det är tyvärr en gammal 12.62 till min stora förvåning..!!!?? Har letat febrilt efter att hitta en uppdatering till 16.3 men kan inte hitta vare sig länk eller download. Läste Oves länk ovan utan att bli så mycket klokare.

Kanske måste kontakta Telia för att be om hjälp som Ove föreslog.?!...tack så länge/

post-125068-0-24198900-1473279663.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte men om det nu gäller F-secure via Telia kan det kanske finnas upplysningar/nerladdning mm om du loggar in på Telias "Mina sidor".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Länk med instruktioner för att ominstallera, och då förutsätter jag att du får den senaste versionen vid nerladdning:

Ominstallera Säker surf för Windows (telia.se)

 

Notera även länken "Hitta prenumerationsnummer för Säker Surf" i artikeln då jag antar att du behöver ha koll på den vid själva ominstallationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk med instruktioner för att ominstallera, och då förutsätter jag att du får den senaste versionen vid nerladdning:

Ominstallera Säker surf för Windows (telia.se)

 

Notera även länken "Hitta prenumerationsnummer för Säker Surf" i artikeln då jag antar att du behöver ha koll på den vid själva ominstallationen.

Ove (och Cecilia) detta blir mer komplicerat än jag trodde. Kontaktade Telia för att få alla lösenord/prenumerationsnummer etc. och detta har jag nu. MEN..!!! Gamla programmet vägrar att låta sig avinstalleras. Har testat både via Kontrollpanelen och via WinOptimizer 14 och i bägge fallen kommer samma korrupta dialogruta upp som inte är aktiv på något sätt. Kan ej avinstallera alltså..!!??

Intressant nog ser jag via WinOpt.14 att programmets version är 16.2.373.0 och inte 12.62 som visas i "Om" i min inledning ovan..??!!.

En sista möjlighet vore förståss att gå in i C: Program(86) och plocka bort grejorna där men jag vet inte om jag vågar det. Vad tror ni..?

Kanske blev programmet korrupt i samband med Win10-uppdateringen..? Nåja, det funkar i alla fall hyfsat och uppdaterar virusdefinitionerna som det skall.

Förslag..?!

post-125068-0-88415300-1473334137_thumb.png

post-125068-0-62005800-1473334147_thumb.png

post-125068-0-02209300-1473334161_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd absolut inte WinOptimzer eller annat program för att avinstallera, alldeles för stor risk att de lämnar kvar något som stör sen.

 

Angående den konstiga rutan med fråga så se om det fungerar bättre om du startar om datorn först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med F-Secure´s egna Avinstallationsverktyg?

 

Supportverktyg

BINGO... :thumbsup: ...tack Ekcim, det verktyget gjorde susen och nu är problemen borta. Tack till er alla - Ove och Cecilia oxo -  för hjälpen....!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...