Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slänga skiten eller lägga pengar på den?


sonocronic

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har fått ärva min fars mulktiskrivare som funkat bra. En kombi med massa funktioner.

 

Han köpte inkclubs färgpatroner och fick problem.

Jag tog över den för att ta en titt på den och hur mycket jag försöker köra rengöringsprogram så ser det ut som skit.

Patroner har vi bytt flera gånger och det hjälper inte. Inte ens orginal.

Nu är frågan.

Ska jag försöka köpa nya skrivarhuvuden eller är det släng som gäller?

 

Bifogat ser ni de senaste utskrifterna

 

Tack för tips.

 

/S

 

post-138827-0-14554500-1472985930_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har gjort något som jag är nöjd med i den här branschen så är det att ha köpt skrivaren Epson L355 som förvarar bläcket i fyra flaskor. Bläcket tar "aldrig" slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, köpa nya patroner/skrivhuvuden också fungerar skrivaren kanske inte ändå, då har du slängt ut en massa pengar och fått ingenting tillbaka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ställa om frågan:

Vad tror ni om chanserna att utskriften bli bra om jag byter skrivhuvudet?

Vad kan orsaka de dåliga utskrifterna mer än skrivhuvudet/patronerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter skrivaren? Menar är den gammal, och kanske börjar bli utsliten, om det då lönar sig att kosta rep på den i jämförelse mot vad en ny likvärdig kostar idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rengjort enligt manual, och instruktion för denna skrivare?

 

 

 

Nya skrivhuvuden kostar ca 600-700:-

 

Finns hos t.ex Dustin...

 

https://www.dustinhome.se/product/5010257094/skrivarhuvud-no940---svartgul---oj-pro-8500

 

https://www.dustinhome.se/product/5010257096/skrivarhuvud-no940-magentacyan---oj-pro-8500

 

Lagt in senaste drivrutin?

 

http://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/HP-Officejet-Pro-8500A-e-All-in-One-Printer-series---A9/4083864/model/4116998

 

Den har ju några år på nacken, flera sajter som inte säljer längre, utgången produkt.

 

Men det beror ju på om du vill lägga ut dessa pengar i hopp om att den går igång igen, eller satsa på en ny motsvarande.

Den kostade tydligen ca 2500 när den var populär för ca 5 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om chanserna att utskriften bli bra om jag byter skrivhuvudet?

Vad kan orsaka de dåliga utskrifterna mer än skrivhuvudet/patronerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl inte att garantera något på en flera år gammal skrivare, men chanserna borde väl öka med nya reservdelar, varför vissa delar börjar fungera sämre, vågar inte spekulera.

 

Undvika att sådant händer igen...Om du investerar i nya huvuden, och allt börjar fungera, kör gärna testkopior någon gång ibland. Ofta glömmer man detta, och då kan dom mikroskopiska små små hålen sättas igen, som dels sitter under bläckpatronerna, och på skrivhuvudena.

 

Men valet är ditt om du vill kosta på en dryga tusing på nya huvuden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni provat med att på skrivhuvudenas undersida lösa upp bläck där bläcket sprutas ut mot papperet(munstycket) .Man kan använda vatten kanske på ett mjukt papper och dutta med och/eller låta munstyckerna stå i någon mm vatten . När man är klar bör man få ett avtryck utan avbrott av munstyckena på ett papper som trycks mot munstyckena.

 

Kan det vara torkat bläck i systemet som transporterar bläck från patronerna till skrivhuvudena ? Finns ju en risk att smoggen proppar igen även ett nytt skrivhuvud

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kommer absolut inte lägga 1400kr på nya skrivarhuvuden.

Jag har hittat skrivarhuvuden för 270Kr. Men det är inte på pengarna jag vill lägga fokuset på frågan, för vissa tycker 300kr är mycket men för andra är det en piss i nilen. Därför undrar jag vad ni tror kan orsaka mitt problem.

Jag är okunnig om skrivare så därför undrar jag om det är stor eller liten chans att skrivaren börjar skiva ut normalt om jag både byter färgpatroner samt skrivarhuvuden.

Vad kan orsaka mitt problem förutom skrivarhuvudet och patroner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kommer absolut inte lägga 1400kr på nya skrivarhuvuden.

Jag har hittat skrivarhuvuden för 270Kr. Men det är inte på pengarna jag vill lägga fokuset på frågan, för vissa tycker 300kr är mycket men för andra är det en piss i nilen. Därför undrar jag vad ni tror kan orsaka mitt problem.

 

Jag är okunnig om skrivare så därför undrar jag om det är stor eller liten chans att skrivaren börjar skiva ut normalt om jag både byter färgpatroner samt skrivarhuvuden.

Vad kan orsaka mitt problem förutom skrivarhuvudet och patroner?

Det är nästan omöjligt att svara på, vad som är den direkta orsaken, då måste man plocka ur bläckpatronerna och skrivarhuvudena och analysera dessa separat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...