Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett program för att se utländska TV-program


petepan07
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag tycker att mycket som visas i svenska tv-kanaler är skräp rent ut sagt. Saknar underhållningsprogram och har sett att England har en hel del utbud och även USA.

Nu när man ska se ett program på datorn ifrån utlandet så funkar inte det.
Nu senast fick jag upp på skärmen i stil med "the video you requested is not available for your gegraphic region"

Någon som känner till om det finna något program man kan ladda ned för att "gå förbi" detta.

Utan att veta allt för mycket så har det något med vad min dators IP adress sänder...misstänker jag?

 

Någon som vet hur man kan få in utländska TV-kanaler och det som är aktuellt är The Late late show with James Cordon...CBS som sänder:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Ja, det är din dators IP-adress som talar om för den utländska servern att du sitter i Sverige.

 

VPN är förslagen och det finns också proxys för ändamålet. Sistnämnda alternativet får du ett slumpvist utvalt IP-nummer. Det kan se ut som om du sitter i Afrika eller Polen och surfar.

 

Den här proxyn tycker jag fungerar för mig:

https://www.kproxy.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Citat

Nu har jag Safari på Windows 10.

Finns väl inte längre. Om du menar att du använder en sju år gammal version bör du ju sluta med det av säkerhetsskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...