Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För dom som ännu inte fått senaste Windows 10 anniversary update


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Här är ett enkelt trick:

 

Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows update >  en liten klickbar rad därunder heter 'Läs mer' => då kommer du direkt till Windows 10 update history och där hittas då en körbar-fil för direkt nedladdning som man sedan startar.

 

Har man redan KBxxx installerad så kommer man fortfarande till en informationsplats om alla tidigare uppdateringar - dock utan nedladdningsalternativ.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en sida som visar hur man löser en del problem man kan få med Anniversary Update:

 

http://www.windowscentral.com/windows10-anniversary-update-common-problems-how-fix

 

Eftersom Anniversary har givit användare problem, i vissa fall stora problem, har Microsoft tidigare gått ut med att vänta med att uppdatera.

På Tunes länk finns ett antal uppdateringar för Anniversary. Man får väl utgå från att de fixar de flesta problem som man kan få med Anniversary.

 

Flyfisherman har själv skrivit som sina problem han fick efter en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara visar hur man skall kunna göra detta utan krav.
Självklart så är jag helt motståndare till att man skall få fusk i sina maskiner.

 

Men - och ett stort men - det finns ordentliga sk. buggar även i ver. 1511 och dom som haft det besvärligt.

För dom som tror att ver 1607 är frälsningen bör tänka om.

Ni får nog vänta ett tag till.

 

Och Windows 10 är ett fortlöpande operativsystem, med kontinuerlig utveckling och därmed kommer det alltid att bli nya versioner!

Mvh :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett underligt problem efter uppdatering till Anniversary versionen.

 

Jag använder EaseUS som backup program och har aldrig haft några problem. Har använt backup filer vid flera tillfällen, när jag har bytt ut hårddiskar.

 

Efter uppdatering till Anniversary kunde jag inte göra en normal backup. EaseUS programmet hittade fel på SSD:n och föreslog en "sektor till sektor" backup. Det ville jag inte eftersom det tar väldigt stor plats. Lite förbryllad, tänkt jag att kanske jag skulle kontrollera de gamla backup filerna. Det gick inte. EaseUS hittade fel i filerna och kunde inte öppna dem.

 

Nu blev frågetecknet ännu större. Förra veckan var det inget fel på filerna. Det enda jag hade gjort sedan dess var att uppdatera till Anniversary. Jag återställde till version 1511 och efter det hittades inga fel på SSD:n längre och de gamla backup filerna gick att öppna igen.

 

Om problemet ligger hos EaseUS programmet eller Anniversary vet jag inte. Den betalversionen jag har av EaseUS är för Windows 10. Jag kommer i alla fall vänta med att uppdatera Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...