Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösning för Mus


hup151_t

Rekommendera Poster

Till min stationära har jag sladdlös mus och  laptopen är sladdansluten W10home resp W10pro.

 

Har forskat lite i att köra 2 datorer och 2 skärmar med en och samma mus men fick myror i skallen. Nån som kan ge rekommendationer på lämplig och enkel lösning. Gratis ofta bra men om den enklaste lösningen kostar får den göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min stationära har jag sladdlös mus och  laptopen är sladdansluten W10home resp W10pro.

 

Har forskat lite i att köra 2 datorer och 2 skärmar med en och samma mus men fick myror i skallen. Nån som kan ge rekommendationer på lämplig och enkel lösning. Gratis ofta bra men om den enklaste lösningen kostar får den göra det.

 

Alltså samtidigt?

 

TeamViewer kanske.

Anslut båda skärmarna och musen till dator 1.

Fjärrstyr dator 2 och visa dess innehåll på skärm 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på "samma mus till två datorer" eller "en mus till två datorer" så får du se vad jag menar. Jag försökte kopiera websidans adress och klistra in här men det gick inte. Har jag råkat ut för tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Mikael63s förslag på Mouse Without Borders är det bästa.

 

Här är en kort genomgång på hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - min huvuddator alltså den stationära har trådlös mus och den andra laptopen sladd. Kan det betyda problem???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - min huvuddator alltså den stationära har trådlös mus och den andra laptopen sladd. Kan det betyda problem???

Borde inte spela roll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-135452-0-76831800-1472809377_thumb.jpgok har installerat Mouse without borders på bägge maskinerna och de har tydligen fått kontakt. Får fram bifogade print screen bild på bägge men banne jag begriper inte den praktiska användningen sedan.... kan någon enkelt förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår saken rätt så ska du nu kunna knuffa musen ut från ena skärmen på din dator in på skärmen på den andra.

 

Så om du drar musen till kanten på skärmen så ska den helt enkelt fortsätta till den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja mössen rör sig enbart på sina egna skärmar. På JPG-bilden är bägge skärmarna avbildade i "settings" och det står local och connected på resp. I ena fallet är Local machine HASSE och i andra är local LAPTOP . Ska jag göra nåt med dessa miniatyrskärmar? Jag har alltså försökt föra musen över de riktiga skärmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes och de känner av varandra Om jag fattat rätt ska jag om jag sitter vid den vänstra datorn kunna dra musen åt höger och att den då ska försvinna och dyka upp på den högra datorn. Sen sk jag kunna alternera mellan datorerna. Tycker detta borde vara förträffligt  för många. - om det fungerar så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade precis mouse without borders på två datorer. Följde instruktionerna kring säkerhetskod och namn på maskin. Fungerade förträffligt.

 

Faktiskt rätt imponerad över hur bra det fungerar. Drar jag musen ut från skärmen så dyker den upp på den andra datorn och även tangentbordet fungerar. Skärmklippverktyget fungerade så förträffligt att när jag klippte på ena datorn så berättade den andra att den fick tag på bilden och lade den i urklipp så jag kunde klistra in klippningen på den andra datorn än den jag tog skärmbilden på.

post-40189-0-98701100-1473688102_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...