Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare


Lolan2

Rekommendera Poster

Jag hittar ingen plats där detta passar så jag skriver det här.
 

Jag har problem med utskriften på min Epson XP412. Det blir delvis halv text på raderna och på svart-vitt kommer en röd text ibland.
Jag har följt anvisningarna och gjort rent skrivhuvudet flera ggr. men det hjälper inte. Finns det något tips här som jag kan få.

 

Tacksam för hjälp! 
Lolan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du alltså gjort det som står (på googletranslatesvenska) här:
http://www.refill.nu/epson/refill_printer_rent_refill.htm

Du behöver nog byta ut den svarta bläckpatronen.
http://support.epson-europe.com/onlineguides/sv/sx100series/html/ink_4.htm

 

Själv kör jag med laserskrivare och slipper följaktligen problemet med bläck som torkat ut när jag inte använt skrivaren på länge.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du alltså gjort det som står (på googletranslatesvenska) här:

http://www.refill.nu/epson/refill_printer_rent_refill.htm

Du behöver nog byta ut den svarta bläckpatronen.

http://support.epson-europe.com/onlineguides/sv/sx100series/html/ink_4.htm

 

Själv kör jag med laserskrivare och slipper följaktligen problemet med bläck som torkat ut när jag inte använt skrivaren på länge.

 

Tack för svar! Jag har inte sett råden på Google utan bara följt anvisningarna som följer skrivaren och där står det bara hur man rengör skrivhuvuden.

Den avancerade rengöringen törs jag inte prova på utan då får jag lämna in den för översyn. Vet du på ett ungefär vad det skulle kosta?

Jag har inte använt denna särskilt mycket och det är kanske problemet.Denna bara äter bläck. Har nyss bytt den svarta.

 

Jag hade tidigare under flera år en HK Laser Jet och den krånglade aldrig.

 

Jag gjorde ett litet utskriftsprov nu i svart-vitt och det såg bra ut så jag hoppas det håller i sig.

 

Var går man in på Eforum när man vill lägga in ett nytt ämne? 

Jag hade tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja problemet med bläckstråleskrivare är att bläck som inte använts på länge torkar. Precis som du hade, så har jag en Laser Jet och där behöver man bara vicka några gånger på tonerpatronen för att utskriften ska bli synlig på hela sidan när man upptäckt att den plötsligt blir osynlig på vänstra eller högra hälften av pappret. Jag förstår dock att de som skriver ut sina foton och andra bilder vill ha dem i färg. Eftersom du nyligen har bytt den svarta bläckpatronen ska du förstås inte köpa en ny.

Bra att den svarta skriften funkar nu. Håller den inte för utlovat antal sidor antar jag att man kan klaga hos affären där man köpt den. Håll dig till de anvisningar du har i din dator om hur man rengör skrivhuvudet. Det som står i de länkar jag hittade verkade väldigt komplicerat. Kanske hade det varit enklare om det varit skrivet på bättre svenska.

Jag har ingen aning om vad en avancerad rengöring av din skrivare skulle kosta. Däremot använder säkert flera eforummedlemmar bläckstrålareskrivare, för många är fotografer, och de kanske har något tips på hur man förhindrar att bläcket torkar ut.

När jag vill lägga in ett nytt ämne i Eforum gör jag så här: Jag utgår från startsidan //eforum.idg.se/
Högst upp till vänster finns det först en översikt av Kategorierna. Under den kommer de olika forumena i alfabetisk ordning: Datorhårdvara, Film, foto & bilder, Internet & nätverk osv. Varje forum har underforum. Om du tittar på t ex Datorhårdvara ser du rubrikerna på dess underforum till vänster med det sista ämnet och namnet på den sista postaren till höger.

 

För underforumet Skrivare hittar du nu ämnet Skrivare Av mbgtmari (efterom jag har skrivit sist i denna tråd). Skulle du vilja skriva ett nytt ämne som gäller t ex Epostprogram hittar du det underforumet under Internet & nätverk. Klicka först på Epostprogram. Om du är inloggad, när du klickar, kommer du att se "Skapa nytt ämne" (vit text på svart botten) precis ovanför alla de senaste trådrubrikerna som står under.

 

Nu är det bara att klicka på "Skapa nytt ämne" och därefter skriva en tydlig rubrik till sitt ämne. Det här gäller förstås för alla underforum. Man får skrolla och läsa namn på kategorier, forum och underforum för att hitta rätt. Det kan förstås ta litet tid.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...