Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur stänga av OneDrive?

grer

Recommended Posts

Jag inte bara fortsätter använda Windows 8.1 - jag vill dessutom inte använda OneDrive - jag föredrar ASUS WebStorage - men hur får jag stopp på OneDrive?

När jag inte kunde komma på det själv kontaktade jag OneDrive support - om den nu finns i sinnevärlden... Det enda svar jag fått är att svaret ska komma inom 24 timmar - men efter åtskiliga påminnelser får jag varje gång bara detta svar "inom 24 timmar"... Sedan kommer inget mer...

Vet någon där ute hur man kommer i verklig kontakt med OneDrive support så vill jag gärna veta hur det går till.

Om inte kanske någon vet hur man varaktigt stänger av OneDrive i Win 8.1.

Jo tack, Cluster, den varianten har jag redan försökt med och det hakar upp sig omedelbart i och med detta meddelande: "Det går inte att hitta filen gpedit.msc. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen."

Det var just detta jag ville ta upp med supporten - men det gick inte...

Det finns ju förstås ettt tredjepartsprogram som gör att "Den lokala redigeraren för grupprincipobjekt"-funktionen (gpedit) går att få.

https://www.itechtics.com/enable-gpedit-windows-10-home/

Lägg märke till att det står: In this article, we will guide you to install the Group Policy Editor for Windows 10 Home edition. This method can be used in Windows 7 and Windows 8 too.

"Om du vill testa utan att installera i din dator kan du skapa en virtuell maskin i din dator (dator i dator) och testa. Att ta bort en virtuell dator är lika enkelt som att ta bort en mapp", har Åge N skrivit i en annan tråd i samband med att han gav denna länk.

Jo tack, Cluster, den varianten har jag redan försökt med och det hakar upp sig omedelbart i och med detta meddelande: "Det går inte att hitta filen gpedit.msc. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen."

Det går lika bra att göra det i Registereditorn. Öppna Kör och skriv regedit

Method 2:

http://www.download3k.com/articles/How-to-disable-OneDrive-in-Windows-8.1-removing-the-OneDrive-tray-icon-in-the-process-2-methods-00311

Det var just detta jag ville ta upp med supporten - men det gick inte...

Länken i inlägg 2 innehåller ju en ytterligare lösning : "Dölja OneDrive i Windows 8.1" Fungerar inte den metoden?

I windows 10 Home hittar man inte gpedit.msc , jag antar att det är samma med home versionen av 8.1.

LARSAS

Ja, LARSAS, så var det - det fanns något annat längre ned...

Jag har gjort det som står under "Dölja OneDrive i Windows 8.1" och även om inte alla OneDrive-mappar "försvunnit" så är de i varje fall utgråade och inget verkar hända med OneDrive längre.

Därför försöker jag anse att OneDrive-funktionen är avstängd...

Tack också till Cluster - jag ska läsa mera en annan gång...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...