Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
janfbromma

Utforskarens förhandsgranskningsfönster är tomt

Rekommendera Poster

Ibland - ibland inte. Omstart hjälper inte.

Exempel: Jag vill infoga en bild i ett mejl i WLM - fönstret är tomt. Då öppnar jag Utforskaren separat och väljer samma bibliotek - nu visas bilderna.

Nästa gång jag ska skicka ett mejl fungerar det kanske.

Jag kan inte hitta något mönster i detta och behöver assistans!

(Normalt visas alla filer jpg/doc/xls/pdf - när det är fel visas inga filer alls.)

 

mvh

Jan F

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ibland - ibland inte. Omstart hjälper inte.

Exempel: Jag vill infoga en bild i ett mejl i WLM - fönstret är tomt. Då öppnar jag Utforskaren separat och väljer samma bibliotek - nu visas bilderna.

Nästa gång jag ska skicka ett mejl fungerar det kanske.

Jag kan inte hitta något mönster i detta och behöver assistans!

(Normalt visas alla filer jpg/doc/xls/pdf - när det är fel visas inga filer alls.)

 

mvh

Jan F

 

Jag är inte helt säker på att jag har förstått din förklaring, men väljer du "bifoga fil" syns inte bilden. Väljer du "enskilt foto" syns bilden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apropå det Mikael63 skrev så uppdaterar Microsoft visserligen inte längre WLM - WLM 12 blev den sista versionen - men man behöver inte ersätta WLM med Thunderbird. Man kan mycket väl ha båda dessa e-postprogram samtidigt. När jag hade uppgraderat mitt Windows 7 till Windows 10, installerade jag Thunderbird, som jag nu använder jämsides med WLM. (Jag tycker bättre om gränssnittet hos WLM.)

Man har rätt till en webbmejladress som slutar på tele2.se, om man har tele2 som ip-leverantör, och jag antar att en enda adress också gäller för telia, comhem osv.

 

Nu kan jag läsa denna webbmejl på WLM eller Thunderbird efter behag. WLM fungerar fortfarande utmärkt både att skicka från och till. Något problem med att skicka bilder, som kommer fram, har jag inte. Jag testade nyss. När jag skulle bifoga en bild i mitt WLM-mejl utgick jag från Den här datorn > Bilder > Sparade bilder. (Det är möjligt att man kunde utgå från Utforskaren i Windows 7 men det gör man iaf inte i Windows 10.)

Jag vet inte varför bildskickandet inte fungerar för dig, Jan. En gissning är att det skulle kunna bero på ditt antivirusprogram utifall att det är inställt på att skanna e-mejlen.

 

Men kanske är det inte bildskickandet som är problemet utan detaljen att du inte kan se bilden du vill skicka, vilket jag tycker är underligt. Jag antar att du med mejlet öppet klickar på Bifoga fil och letar upp rätt bild att bifoga.
 

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt säker på att jag har förstått din förklaring, men väljer du "bifoga fil" syns inte bilden. Väljer du "enskilt foto" syns bilden.

Problemet gäller: Ingfoga/Enskilt foto. 

Egendomligt nog har jag jag senaste veckan fått se filerna utan problem.

Men rätt som det är kommer det säkert att strula igen och ser inget system i det hela.

 

Häslningar

Jan F

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apropå det Mikael63 skrev så uppdaterar Microsoft visserligen inte längre WLM - WLM 12 blev den sista versionen - men man behöver inte ersätta WLM med Thunderbird. Man kan mycket väl ha båda dessa e-postprogram samtidigt. När jag hade uppgraderat mitt Windows 7 till Windows 10, installerade jag Thunderbird, som jag nu använder jämsides med WLM. (Jag tycker bättre om gränssnittet hos WLM.)

 

Man har rätt till en webbmejladress som slutar på tele2.se, om man har tele2 som ip-leverantör, och jag antar att en enda adress också gäller för telia, comhem osv.

 

Nu kan jag läsa denna webbmejl på WLM eller Thunderbird efter behag. WLM fungerar fortfarande utmärkt både att skicka från och till. Något problem med att skicka bilder, som kommer fram, har jag inte. Jag testade nyss. När jag skulle bifoga en bild i mitt WLM-mejl utgick jag från Den här datorn > Bilder > Sparade bilder. (Det är möjligt att man kunde utgå från Utforskaren i Windows 7 men det gör man iaf inte i Windows 10.)

 

Jag vet inte varför bildskickandet inte fungerar för dig, Jan. En gissning är att det skulle kunna bero på ditt antivirusprogram utifall att det är inställt på att skanna e-mejlen.

 

Men kanske är det inte bildskickandet som är problemet utan detaljen att du inte kan se bilden du vill skicka, vilket jag tycker är underligt. Jag antar att du med mejlet öppet klickar på Bifoga fil och letar upp rätt bild att bifoga.

 

Problemet gäller: Ingfoga/Enskilt foto. 

Egendomligt nog har jag jag senaste veckan fått se filerna utan problem.

Men rätt som det är kommer det säkert att strula igen och ser inget system i det hela.

 

Häslningar

Jan F

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...