Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte in i min Acer Aspire V5


Kerstina61

Rekommendera Poster

Får detta meddelande när jag startar min dator som bilden visar. Har försökt att återställa delvis, systemåterställning,automatisk reparation men inget hjälper. Jag får meddelande att uppgradera till Win 10 ( har win7) försökte även att göra det, men samma problem kvarstår.

Jag har virusskydd som jag betalar för.

Kan ngn hjälpa mig är jag så tacksam!

Mvh

Kerstin

post-138778-0-92396900-1471257299_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser väl ut som Windows 10. Är du säker på att du inte har det?

Vad händer när du väljer Fortsätt?

Vad hände i datorn innan meddelandet kom första gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser väl ut som Windows 10. Är du säker på att du inte har det?

Vad händer när du väljer Fortsätt?

Vad hände i datorn innan meddelandet kom första gången?

Jag tror jag har win7 Det frågas om jag vill installera win 10.

När jag klickar "fortsätt" vill den installera win10

Jag har låtit den få göra det kommer denna ruta upp som jag lägger in.

Jag startar då om datorn, då kommer den rutan upp som jag la ut i första inlägget

post-138778-0-10633400-1471288089_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innehåller Alternativet "Avancerade alternativ" ?

 

Verkar som du har hamnat i någon slags loop, där datorn försöker installera Win 10, men den verkar inte hitta att göra så, och så försöker den gå tillbaka till Win 7, men det går inte heller av någon anledning.

Så då gäller det att försöka hitta ett val för att kunna reparera tillbaka Win 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innehåller Alternativet "Avancerade alternativ" ?

 

Verkar som du har hamnat i någon slags loop, där datorn försöker installera Win 10, men den verkar inte hitta att göra så, och så försöker den gå tillbaka till Win 7, men det går inte heller av någon anledning.

Så då gäller det att försöka hitta ett val för att kunna reparera tillbaka Win 7.

Vad innehåller Alternativet "Avancerade alternativ" ?

 

Verkar som du har hamnat i någon slags loop, där datorn försöker installera Win 10, men den verkar inte hitta att göra så, och så försöker den gå tillbaka till Win 7, men det går inte heller av någon anledning.

Så då gäller det att försöka hitta ett val för att kunna reparera tillbaka Win 7.

Jag är såå tacksam att ngn vill försöka hjälpa mig.

Under "avacerade alternativ finns dessa som bilden visar.

Jag har testat systemåterställning och startreparation med samma resultat, jag kommer till första bilden jag visar i inlägget. Som du beskriver, ngn slags loop där det bara går runt. De andra alternativen begriper jag mig inte på så inte testat dem.

post-138778-0-10681600-1471295725_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina bilder är från Windows 10. Du kan inte få några meddelanden nu om att uppgradera till Win 10. Det är slut med gratis uppgradering. Frågan är alltså, när försökte du uppgradera första gången? Något har tydligen gått fel den gången.

 

I bilden i ditt första inlägg, klicka på Felsök. I nästa ruta, som borde komma upp, klicka på Avancerat och i nästa på Reparera. Fungerar inte det, prova något av de andra alternativen.

 

Säg inte ditt senaste inlägg,när jag skrev mitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är såå tacksam att ngn vill försöka hjälpa mig.

Under "avacerade alternativ finns dessa som bilden visar.

Jag har testat systemåterställning och startreparation med samma resultat, jag kommer till första bilden jag visar i inlägget. Som du beskriver, ngn slags loop där det bara går runt. De andra alternativen begriper jag mig inte på så inte testat dem.

 

Klickar du på Startinställningar, kan du välja att starta datorn i Felsäkert läge (safe mode). Klicka på Startinställningar och starta om. När datorn startar om ska du få möjligheten att starta i safe mode. Prova om det går.

 

Förresten, om du klickar på Felsök, ska du få 2 alternativ, Återställa och Avancerat. Prova med Återställa.

 

Går inte det, kan du prova att installera om Windows 10 med ett USB-minne.

 

http://www.enkelteknik.se/installera-windows-10-fran-ett-usb-minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar du på Startinställningar, kan du välja att starta datorn i Felsäkert läge (safe mode). Klicka på Startinställningar och starta om. När datorn startar om ska du få möjligheten att starta i safe mode. Prova om det går.

 

Förresten, om du klickar på Felsök, ska du få 2 alternativ, Återställa och Avancerat. Prova med Återställa.

 

Går inte det, kan du prova att installera om Windows 10 med ett USB-minne.

 

http://www.enkelteknik.se/installera-windows-10-fran-ett-usb-minne

Jag kommer inte åt startmenyn alls

Har provat att installera om flera ggr men samma meddelande kommer upp hela tiden, det jag visar i 1,a inlägget.

Skattesats ett USB om det öppnar det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte åt startmenyn alls

Har provat att installera om flera ggr men samma meddelande kommer upp hela tiden, det jag visar i 1,a inlägget.

Skattesats ett USB om det öppnar det

Ska testa ett USB minne ska det stå...om det öppnar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa ett USB minne ska det stå...om det öppnar

 

 

Jag kommer åt USB, kommer inte in på startmenyn, kommer inte in i DOS med alt + F10 är det kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte åt startmenyn alls

Har provat att installera om flera ggr men samma meddelande kommer upp hela tiden, det jag visar i 1,a inlägget.

Skattesats ett USB om det öppnar det

 

Vad menar du med Startmenyn? Du ska klicka på Felsök (Troubleshoot) i din bild i första inlägget i tråden. Sedan Avancerat-Startinställningar-Starta om.

win10_safemode_9.png

 

win10_safemode_10.png

 

win10_safemode_11.png

 

win10_safemode_12.png

 

Kommer inte dessa alternativen upp när datorn har startat om?

 

win10_safemode_13.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar du på Startinställningar, kan du välja att starta datorn i Felsäkert läge (safe mode). Klicka på Startinställningar och starta om. När datorn startar om ska du få möjligheten att starta i safe mode. Prova om det går.

 

Förresten, om du klickar på Felsök, ska du få 2 alternativ, Återställa och Avancerat. Prova med Återställa.

 

Går inte det, kan du prova att installera om Windows 10 med ett USB-minne.

 

http://www.enkelteknik.se/installera-windows-10-fran-ett-usb-minne

Tack snälla du har tålamod med trögtänkt tant

post-138778-0-25994200-1471305732_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket steg av Vertpres anvisning får du det meddelandet?[/

 

 

Jag får upp det meddelandet då jag gjorde som vertpre föreslog, att komma in i felsäkert läge. Där är jag nu och kommer inte vidare??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att starta om datorn i felsökare läge...då kommer jag tillbaka på ruta 1 igen...där jag var när jag skrev första inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket steg av Vertpres anvisning får du det meddelandet?[/

 

 

Jag får upp det meddelandet då jag gjorde som vertpre föreslog, att komma in i felsäkert läge. Där är jag nu och kommer inte vidare??

 

Valde du Felsäkert Läge med Nätverk?

 

Du måste ha klickat på något för att det meddelandet ska komma upp? Get Started Appen är bara en introduktion till  Windows 10. På vilket sätt kan du inte komma vidare?

 

Helt klart har du Windows 10 installerat på datorn. När gjorde du det och vad hände då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde du Felsäkert Läge med Nätverk?

 

Du måste ha klickat på något för att det meddelandet ska komma upp? Get Started Appen är bara en introduktion till  Windows 10. På vilket sätt kan du inte komma vidare?

 

Helt klart har du Windows 10 installerat på datorn. När gjorde du det och vad hände då?[/

 

 

Jag följde ju de anvisningar jag fick enligt de bilder som lades ut. Jag skulle då välja steg 4-6 Har jag missuppfattat?

Jag har inte lagt in Win10. När jag som alltid, satte mig vid datorn vid frukost så kunde jag inte starta Windows. Jag stänger sällan av min dator så den stod på ...

Nu har jag felsäkert läge, men kommer inte vidare. Har försökt starta om, men då kommer jag tillbax som jag skrevs till ruta 1 igen

post-138778-0-45320700-1471388736_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följde ju de anvisningar jag fick enligt de bilder som lades ut. Jag skulle då välja steg 4-6 Har jag missuppfattat?

Jag har inte lagt in Win10. När jag som alltid, satte mig vid datorn vid frukost så kunde jag inte starta Windows. Jag stänger sällan av min dator så den stod på ...

Nu har jag felsäkert läge, men kommer inte vidare. Har försökt starta om, men då kommer jag tillbax som jag skrevs till ruta 1 igen

 

Du har Windows 10 installerat oavsett om du säger att du inte har lagt in det. Detta har inte skett p.g.a. de bilder och anvisningar du har fått i den här tråden. Något verkar ha gått fel vid installeringen. Windows 10 behöver repareras och jag tror det är enklast att du försöker hitta någon som kan hjälpa dig på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har Windows 10 installerat oavsett om du säger att du inte har lagt in det. Detta har inte skett p.g.a. de bilder och anvisningar du har fått i den här tråden. Något verkar ha gått fel vid installeringen. Windows 10 behöver repareras och jag tror det är enklast att du försöker hitta någon som kan hjälpa dig på plats.

Nej, nej, nu har du missuppfattat mig! Jag vet det inte har med det som lagts ut i detta forum! Jag hade ju problemet innan och det var ju därför jag la ut här för att ngn kanske kunde mig och jag är jättetacksam för all hjälp!

 

Det är möjligt att win10 ligger inne, men jag har inte installerat den, ibland lever datorn sitt eget liv tror jag. Det märkliga är att det hela tiden kommer upp att jag ska installera win10 vid nästan alla reparationsknapparna.

 

Jag är inne i felsäkert läge efter att jag gjort som du beskrev, men hur kommer jag nu vidare från felsäkert läge till normalt läge igen? Går det?

Jag har försökt att följa alla stegen som står i " Start up settings" men blirbuppmanad att installera win10

Ska jag försöka lägga över win10?på ett fickminne å sedan installera det? Måste ju sedan gå att ta bort det om jag kommer in igen på normala Windows....eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan du se om du kan köra Systemfilsgranskaren (sfc /scannow) från felsäkertläge.

Se denna tråd för hur du skall göra. Första delen är hur ma skall komma till felfsäkektläge om Windows kör i normalläge, men sedan skall det bara vara att följa stegen.

Guide - SystemFileChecker (SFC) i felsäkert läge på Windows

 

Efteråt kan du prova att starta om datorn och se om den startar som vanligt.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...