Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Punktlista I Power Point och Word


badbudget

Rekommendera Poster

I Office 2007 kunde man infoga särskilda punktlistor genom att välja ”Punktlista/ Definiera ny punkt/Bild”. Således kunde en egendefinierad punktlista se ut så här. Se bifogad word fil

 

I office 2016 365 är denna möjlighet bortttagen. Väljer jag samma sökväg möts jag av ”Punktlista/ Definiera ny punkt/Bild” så möts jag av följande bild

 

Jag har på olika sätt försökt leta efter den ”gamla” punktlistorna via Internet men inte hittat någon information om vad som hänt med dessa punktlistor. Jag har vidare ringt Microsoft, men de menar att de inte kan svara på min fråga, utan hänvisat mig till deras forum. Inte heller där hittar jag någon information om vad som hänt med de punktlistmöjligheter som fanns i Office 2007.

Vad är syftet med att välja ”Från en fil” samt ”Bing-bildsökning”. Väljer jag att leta via Bing så hittar jag inte dessa punktlistor

Är det någon som kan svara på mina frågor och som vet var man hittar dessa punktlistor?

Hälsningar

badbudget

Punktlista I Power Point och Word - PC för alla fråga 15 augusti 2017.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Office 2007 kunde man infoga särskilda punktlistor genom att välja ”Punktlista/ Definiera ny punkt/Bild”. Således kunde en egendefinierad punktlista se ut så här. Se bifogad word fil

 

I office 2016 365 är denna möjlighet bortttagen. Väljer jag samma sökväg möts jag av ”Punktlista/ Definiera ny punkt/Bild” så möts jag av följande bild

 

Jag har på olika sätt försökt leta efter den ”gamla” punktlistorna via Internet men inte hittat någon information om vad som hänt med dessa punktlistor. Jag har vidare ringt Microsoft, men de menar att de inte kan svara på min fråga, utan hänvisat mig till deras forum. Inte heller där hittar jag någon information om vad som hänt med de punktlistmöjligheter som fanns i Office 2007.

Vad är syftet med att välja ”Från en fil” samt ”Bing-bildsökning”. Väljer jag att leta via Bing så hittar jag inte dessa punktlistor

Är det någon som kan svara på mina frågor och som vet var man hittar dessa punktlistor?

Hälsningar

badbudget

Hej Ove,

 

Stort tack för din information. Av ditt svar hittar jag emellertid inte svar på min fråga. Det förefaller som att Microsoft I Office 2016 helt enkelt tagit bort möjligheten som fanns i Office 2007 att infoga särskilda punktlistor under “Definiera ny punkt/Bild". Detta har ersatts med att antingen infoga från fil eller via Bing. Jag har försökt att infoga fil från tidigare presentationer, Office 2007, mem det funkar inte. Jag har vidare försökt söka via Bing utan önskat resultat. Det kan ju vara så att jag missar något, så om du har kompletterande information Ove, så får du mer än gärna återkomma-

 

 

Vänlig hälsning

 

 

badbudget

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det inte om du har ett gammalt dokument öppet med önskad punktlista. Öppnad ett nytt dokument där du vill ha punktlistan och välj denna punktlista i menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det inte om du har ett gammalt dokument öppet med önskad punktlista. Öppnad ett nytt dokument där du vill ha punktlistan och välj denna punktlista i menyn.

Hej Tune,

Stort tack för ditt svar. Det går att ha ett gammalt Office 2007 dokument öppet och sen kopiera punktlista till Office 2016. Det är så jag hanterat det hittills. Detta är emellertid en lite omständlig process. Det blir en massa kopierande från ett dokument till ett annat. Om jag sen skulle vilja ha en ny typ av punktlista som jag kunde välja under "punktlista/definiera punktlista/bild" så fungerar ju inte detta. Lösningen för mig har blivit att ha både Office 2007 och Office 2016 installerat. Jag har emellertid svårt att förstå varför Microsoft tagit bort denna möjlighet. Jag kan ju inte vara den enda som använder mig av olika punktlistor. Än märkligare är det att supporten på Office inte kan svara på mina frågor. Googlar jag på ämnet hittar jag ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir väl inget kopierande, öppna ett gammalt 2007-dokument så finns punktlistan som valbar punktlista i menyn. Det borde väl inte vara omöjligt att auto-öppna ett Word-dok vid start av programmet med önskade punktlistor.

 

Antagligen beror det på att få använder andra än de vanligaste som finns kvar. Tycker själv att färgade punktlistor är fula och har aldrig sätt behovet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Normal-dokumentet finns väl fortfarande kvar i Office 2016/365? Kanske enklast då att spara in punktlistan i det dokumentet så borde användaren ha tillgång till sin punktlista varje gång ett nytt dokument ska skapas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normal-dokumentet finns väl fortfarande kvar i Office 2016/365? Kanske enklast då att spara in punktlistan i det dokumentet så borde användaren ha tillgång till sin punktlista varje gång ett nytt dokument ska skapas.

Stort tack för svaren Tune och Ove,

Nu är det så att jag var sjuk den dagen skolan då vi gick igenom hur man sparar in punktlistan i ett normaldokument.;) Jag tar tacksamt emot tips på hur man gör .

Ha en fin helg

Hälsningar

Badbudget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Lite länkar:

 

Denna sida visar på hur du öppnar normal-mallen för redigering.

Change the Normal template (Normal.dotm) / support.office.com

 

Denna sida ger en _väldigt_ utförlig handledning till att hantera mallar i Word, läsning rekommenderas till alla som vill lära sig mera om detta ämne! 

Templates in Microsoft Word / Charles Kyle Kenyon, Esq (addbalance.com)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...