Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmailkonto funkar inte längre i Windows Live Mail


Jaroma

Rekommendera Poster

Av någon anledning så har en hotmailadress upphört att fungera i Windows Live Mail. Har en ytterligare och den fungerar.  Försökt att ladda om kontot men det går inte heller. Nedanst. dialogruta uppenbarar sig då jag drar i gång programmet. Har någon lösning på det hela?


/Jaroma.


 


=========================================


 


 


 


Det går inte att skicka eller ta emot meddelanden för kontot Hotmail


 


Serverfel: 3219


Server: 'https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'


Windows Live Mail Fel-ID: 0x8DE00005

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.theguardian.com/technology/askjack/2016/jun/02/microsoft-killing-windows-live-mail-what-should-i-do-hotmail-msn-outlook

 

Det är mycket att läsa men gör det! Jag citerar bara

 

Timing

Microsoft started rolling out the new system last year, in preview mode. Once your account is converted, you will no longer be able to use it with Windows Live Mail. In Windows 7, you will either get server error 3219 or Windows Live Mail error 0x8DE00005, or both.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så var det med det....tack för länken. Bara lite konstigt att min andra hotmailadress fungerar. Skillnaden är dock på den andra är ändelsen .se och på den som inte fungerar är .com.

Jo det var det sista som Du citerar som jag tog till mig mest. Får fixa nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har liknande problem. När jag kommer hem efter en resa kan jag inte längre använda ena kontot på PCn. I mitt fall är den ena en hotmail.com vilken fortfarande fungerar och den andra en live.com. I surfplattan en iPad (som jag hade med mig på resan) har båda kontona fungerat hela tiden.

Jag har och får väldigt mycket mail och kaninte hantera det med ett system där man måste läsa/klicka på alla mail man vill radera utan jag måste kunna sortera och rensa i mängd.

Vilken klient rekommenderas? Jag har inte brytt mig om att kolla alternativ utan kört med min WLM 2011 i åratal så jag har ingen kunskap alls om mailkienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar,

Tycker du jag ska byta fast ena kontot fortfarande funkar på PCn. Det andra funkar ju på plattan.

 

Förresten bor du i Malmberget. Jag gjorde det i min barndom fram till 13 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha båda e-postprogrammen WLM och Thunderbird, om du vill. Det har jag eftersom WLM fortfarande fungerar och jag gillar detta e-postprogram. Du kan förstås också låta Thunderbird ersätta WLM redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha båda e-postprogrammen WLM och Thunderbird, om du vill. Det har jag eftersom WLM fortfarande fungerar och jag gillar detta e-postprogram. Du kan förstås också låta Thunderbird ersätta WLM redan nu.

det var bra!

Så kan jag fortsätta med WLM 2011 för det som fortfarande fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var bra!

Så kan jag fortsätta med WLM 2011 för det som fortfarande fungerar.

Förr eller senare kommer det kontot väl att konverteras och då upphör det att fungera i WLM också, men det kan ju vara bra att köra båda programmen parallellt tills du vant dig vid Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Både Thunderbird och WLM fungerar utmärkt just nu. Det är dock Thunderbird man ska satsa på för WLM kommer, som sagt, snart inte att fungera.

 

Däremot reagerade Internet Explorer mot din länks reklam för "Reimage Plus Software" med Clicking here.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Thunderbird och WLM fungerar utmärkt just nu. Det är dock Thunderbird man ska satsa på för WLM kommer, som sagt, snart inte att fungera.

 

Däremot reagerade Internet Explorer mot din länks reklam för "Reimage Plus Software" med Clicking here.

 

Det var sagt att det skulle sluta fungera med Microsoft konton i slutet av juli men det fungerar fortfarande. Dessutom är det aldrig sagt att det ska sluta fungera helt och hållet. Det är möjligt att det blir så men det återstå att se.

 

Vi ska nog se till att skilja på fakta och rykten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...