Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Borttagna mail raderas inte i outlook


Leija

Rekommendera Poster

Varför är det så bråttom att få bort mejlen i stället för att vänta några dagar tills Microsofts server tar bort dem permanent själv?

 

Har du väntat i två veckor utan att vara inne i "Återställ" för att se om några mejl då har tagits bort automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis har jag läst igenom svaren och försökt allt som föreslagits, i den mån jag hittat funktionerna. Hur ser det ut i din webläsare då? Om du raderar ett mail, så hamnar det väl i foldern "borttagna objekt". Vad händer om du klickar på "Töm mappen"? Ser meddelandet ut att ha försvunnit då? Prova isåfall att klicka på "återställ borttagna objekt". Får du då också upp en lista med alla mail du rensat bort? Dom har alltså inte försvunnit "permanent" som valt. Och för att få bort dessa på riktigt så får jag alltså klicka på några i taget och ta bort dem manuellt. Jag kan inte markera alla och ta bort dem på en gång. Hur gör du då?

 

Du har redan fått två svar som rensar mappen Borttagna objekt, utan att behöva markera dem ett i taget. Dels kan du klicka på Töm mapp eller också kan du placera muspekaren på rubriken Borttagna objekt och då syns den dolda rutan vid sidan av Borttagna objekt. Markerar du den, markeras alla objekt i mappen. Sedan klickar du på Ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har redan fått två svar som rensar mappen Borttagna objekt, utan att behöva markera dem ett i taget. Dels kan du klicka på Töm mapp eller också kan du placera muspekaren på rubriken Borttagna objekt och då syns den dolda rutan vid sidan av Borttagna objekt. Markerar du den, markeras alla objekt i mappen. Sedan klickar du på Ta bort.

Det är ju inte den mappen jag talar om!!! Jag kan rensa mappen "Borttagna objekt" men jag menar att alla mail fortfarande finns kvar fast dom syns inte förrän jag klickar på "återställ borttagna objekt". Då kommer nämligen en ny mapp fram där alla mina (trodde jag) raderade mail ligger kvar, tills jag raderar dem manuellt. 

 

Hur ser det ut på din dator då?? Gå till din folder "Borttagna objekt". Töm den. Klicka sedan på "Återställ borttagna objekt".  Får inte du då också upp en lång lista med alla mail som du raderat? För dom är ju alltså inte borta, bara för att du inte ser dom i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så bråttom att få bort mejlen i stället för att vänta några dagar tills Microsofts server tar bort dem permanent själv?

 

Har du väntat i två veckor utan att vara inne i "Återställ" för att se om några mejl då har tagits bort automatisk

Läste du mitt första inlägg? Inga mail tas bort utan att jag manuellt raderar dom. Vad som händer är att de hamnar i skräpkorgen men de ligger fortfarande kvar i en undermapp. Den mappen kan inte tömmas med ett klick utan jag måste radera dem manuellt.

 

Om du går till din egen "Borttagna objekt"  folder.  Töm den. Klicka sedan på "Återställ borttagna objekt". Kommer då inte fram en lista med alla mail som du slängt bort? Det gör det för mig... Jag har fått radera hundra mail åt gången. Mailen ligger kvar tills jag raderar dom.. Dåligt, tycker jag. Raderar jag ett mail så vill jag ju inte ha det kvar. Det är heller inte så att mailen raderas automatiskt efter ett tag. De ligger kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du mitt första inlägg? Inga mail tas bort utan att jag manuellt raderar dom. Vad som händer är att de hamnar i skräpkorgen men de ligger fortfarande kvar i en undermapp. Den mappen kan inte tömmas med ett klick utan jag måste radera dem manuellt.

 

Om du går till din egen "Borttagna objekt"  folder.  Töm den. Klicka sedan på "Återställ borttagna objekt". Kommer då inte fram en lista med alla mail som du slängt bort? Det gör det för mig... Jag har fått radera hundra mail åt gången. Mailen ligger kvar tills jag raderar dom.. Dåligt, tycker jag. Raderar jag ett mail så vill jag ju inte ha det kvar. Det är heller inte så att mailen raderas automatiskt efter ett tag. De ligger kvar...

 

När jag gör som du ber mig om och sedan klickar på "Återställ Borttagna Objekt", är mappen tom. Inga mail.

 

I vilket fall, så kan jag i alla mina mappar markera alla på en gång genom ställa muspekaren på mapprubriken och markera den dolda rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag gör som du ber mig om och sedan klickar på "Återställ Borttagna Objekt", är mappen tom. Inga mail.

 

I vilket fall, så kan jag i alla mina mappar markera alla på en gång genom ställa muspekaren på mapprubriken och markera den dolda rutan.

Mapprubriken i "Återställ borttagna objekt" har ingen osynlig ruta att klicka i... Däremot finns en osynlig ruta framför vart och ett av de mail jag vill kasta, och det är den rutan jag får kryssa i för att radera mailet permanent...

 

Ja då kan vi i alla fall konstatera att av någon konstig anledning så ser inte min outlook ut som era. Jag har faktiskt läst på ett annat forum om en som har samma problem som jag. Det finns ingenting att göra åt då antar jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du går till din egen "Borttagna objekt"  folder.  Töm den. Klicka sedan på "Återställ borttagna objekt". Kommer då inte fram en lista med alla mail som du slängt bort? Det gör det för mig... Jag har fått radera hundra mail åt gången. Mailen ligger kvar tills jag raderar dom.. Dåligt, tycker jag. Raderar jag ett mail så vill jag ju inte ha det kvar. Det är heller inte så att mailen raderas automatiskt efter ett tag. De ligger kvar...

Jag får upp texten "Det finns inget att visa i den här vyn." när jag klickar på "Återställ borttagna objekt". Senast jag tog bort något i Outlook.com var antagligen i november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får upp texten "Det finns inget att visa i den här vyn." när jag klickar på "Återställ borttagna objekt". Senast jag tog bort något i Outlook.com var antagligen i november.

Jag verkar vara ganska ensam om det här problemet. Men tack för svaret i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Hur länge har du väntat från det att du tömt Borttagna objekt tills du har klickat på Återställ...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Hur länge har du väntat från det att du tömt Borttagna objekt tills du har klickat på Återställ...?

Ibland har jag lämnat dem i flera veckor för att se om de skulle försvinna till slut, men det verkar inte så. Jag börjar fundera på ifall det finns olika versioner av outlook och att jag isåfall borde uppdatera den på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderat e-postkonto ser annorlunda ut jämfört med det icke uppgraderade. Se här

post-55300-0-24749900-1484625644_thumb.jpg

 

Både mitt engelska och mitt svenska outlook.live.com konto har emellertid uppgraderats av Microsoft utan att jag har bett om det. Så här ser mitt svenska konto ut

post-55300-0-21414600-1484625818.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det gäller en webbsida/tjänst styr man inte själv över versioner utan det är i detta fall Microsoft som bestämmer vad som ska finnas på deras servrar. De brukar först uppgradera en server och sen rätta en del buggar innan de uppgraderar några till servrar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...