Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vissa tangenter fungerar inte när jag trycker på dem.


yoakeem

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett Logitech UltraX Premium tangentbord och alla tangenter fungerar förutom specialtangenterna (se bild).

Något förslag på vad man kan göra?

/ Joakim

post-36390-0-03724800-1470596458_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske krävas att du installerar program från Logitech för det.

Medföljde ingen skiva eller länk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte vad jag kommer ihåg och jag laddade ner Setpoint480b som egentligen är till deras möss och det, som väntat, gjorde ingen skillnad heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Vilket operativsystem använder du?

 

Ett förslag som du kan titta på är att aktivera tjänsten Human Interface Device Service, denna arbetsgång är för Windows 10 men fungerar på likartat sätt i tidigare Windows-versioner:

 

1. Tryck Windows + X på tangentbordet alternativt högerklicka på Start-knappen.

2. Välj "Datorhantering" i popup-menyn.

3. I dialogrutan som visas, i träd-menyn till vänster, välj "Tjänster" som finns under "Tjänster och program".

4. I huvudfönstret visas nu alla tjänster i datorn, skrolla tills du hittar tjänsten "Human Interface Device Service" och dubbelklicka på den.

5. En ny dialogruta visas. Ställ om Startmetod till "Automatisk", klicka därefter på OK och starta sedan om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem använder du?

 

Ett förslag som du kan titta på är att aktivera tjänsten Human Interface Device Service, denna arbetsgång är för Windows 10 men fungerar på likartat sätt i tidigare Windows-versioner:

 

1. Tryck Windows + X på tangentbordet alternativt högerklicka på Start-knappen.

2. Välj "Datorhantering" i popup-menyn.

3. I dialogrutan som visas, i träd-menyn till vänster, välj "Tjänster" som finns under "Tjänster och program".

4. I huvudfönstret visas nu alla tjänster i datorn, skrolla tills du hittar tjänsten "Human Interface Device Service" och dubbelklicka på den.

5. En ny dialogruta visas. Ställ om Startmetod till "Automatisk", klicka därefter på OK och starta sedan om datorn.

Tack Ove!

Det gjorde susen och löste mitt problem!

Stort Tack :thumbsup:

/ Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...