Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Du har bara 10 dagar på dig att ångra Anniversary uppdateringen


Thirteen

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Fick min första blåskärm i går kväll på en av mina burkar, en gammal dator...uppgraderade för bara några dagar sedan.

Har inte orkat kolla igenom felkoden, kanske var nåt simpelt. händer det mer får jag börja snoka kan ju vara någon gammal hårdvara som börjar ge upp.

 

Är det relaterat till denna Anniversary uppdatering så får jag fundera på att rulla tillbaks på just den maskinen.

Jag har ju inte kört Diskrensning ännu och tagit bort 'Tidigare Windows installationer' (Windows.old på disken) av just denna anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Japp, Nu har jag även fått min första BSOD (vad jag kan komma ihåg) på den andra datorn, den rätta maskinen så att säga. :angry:

Och detta är inte enbart en spelmaskin, jag gör andra saker också, har inte så stort tålamod om den kraschar mitt uppe när jag har tex. ett CAD program eller bild/videoredigering igång.

 

Nu funderar jag allvarligt på att rulla tillbaks på båda, har ju några dagar till på mig (tack för infon Thirteen så jag vet att tiden börjar rinna ut), men först skall jag kolla om det är samma felkod på båda maskinerna så det inte bara är ett rent sammanträffande att jag har hårdvarufel på båda - samtidigt, men det får bli sedan. Jag vill helst i så fall få ytterligare någon BSOD för att se om denna varierar också.

Skall det ske så vill jag helst att det skall ske rejält på en gång, underlättar vid felsökningen...

Startar en ny tråd om detta i så fall.

 

Med tanke på den andra tråden och allt stök med nedlagda timmar av denna uppgradering: Windows 10 Anniversary Update ver. 1607 - Slö dator

Kan jag tycka att sommaren är för kort för att slösa bort tid på skit. Grrr :thumbsdown: :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra Fly, speciellt om det är två maskiner med kanske samma fel?

Har inte råkat ut för något här, känns stabilt och bra, är dock bara en jag uppdaterat på, tänkte vänta till dom ordinarie kommer via update, så får jag se om man blir "tvingad" eller om man kan vänta ett tag till kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det är tråkigt att läsa.

För min del har jag valt att avvakta med Anniversary tills jag ser att det skall fungera. Det finns lite rapporter om problem med datorer efter uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i experiment-datorn som är drygt 6 år funkar det. Ingenting märkvärdigt, laptop med i3 M350 processor och Radeon HD 4300 grafik.

Jag menar, det funkar förmodligen så bra det kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...