Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
karlp

LÖST JPG-fil till iPhone 6

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hur gör man för att flytta en JPG-fil  och/eller en Filmklipp (mpg) till en iPhone 6, från en Windowsdator.

Tackar på förhand / Kalle

Redigerad av karlp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Mikael63 säger, iCloud eller så är det iTunes som gäller.

Men har du otur så måste din fil konverteras först rätt format.

Har inte Iphone själv, så jag vet inte om jpg fungerar i en sådan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller skicka ett mail, med JPG-filen som bilaga, till din emailadress och öppna det mottagna mailet i IPhonen och spara där bilagan. Kräver att du har installerat emailsystemet även i IPhonen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Teknik är nog inte mitt bästa ämne, så är tacksam för all hjälp. Jag har iTunes på min windowsdator (med spellistor böcker kort film mm), men hur får jag denna  iTunes till telefonen ?

Bästa hälsningar Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag inte vare sig iPhone, Windowsdator och iTune (även om det förekommer i hushållet) men iTune och iPhone är väldigt "tight" så någon särskild mjukvara i telefonen ska inte behövas.

Problemet med Windows är att det kan krävas drivrutiner för telefonen när den ska anslutas med kabel. Windows måste hitta telefonen för att iTunes ska hitta den.

Men testa bara - starta iTunes, koppla in kabeln till telefonen (samma du laddar den med) och kolla vad som händer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde som du föreslog Mikael63

Då kommer det upp under enheter Kalles iPhone, med film musik mm dvs det jag har på iThunes.  Jag synkoniserar iTunes men hittar inte dessa på min iPhone ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...