Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ladda upp foton på Facebook


kiwi01

Rekommendera Poster

Jag kan inte – sedan igår – ladda upp vanliga foton på Facebook. En blå ring snurrar och snurrar efter att jag klickat, men inget mera händer. Det fungerade utmärkt för 10 dagar sedan, och inget har blivit ändrat i min dator sedan dess.

 

Sökte efter råd och hamnade på Facebooks support som menar att det ibland kan hjälpa att installera Adobe Flashplayer. Behövs det verkligen för vanliga foton? Jag trodde att det är för videon, filmer mm.

 

Googlade efter Adobe Flash och fick sedan upp ett fönster med meddelande ”Din webbläsare Google Chrome” innehåller redan Adobe Flashplayer. Gick sedan vidare till en rörlig testbild som visar att jag har en fungerande Flash Player.

 

Vad ska jag göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara ett tillfälligt problem hos Facebook som fler än du drabbas av just nu men du kan ju alltid "anmäla ett problem".

 

För mer än ett år sedan var det flera som drabbades av samma sak. I den engelska versionen (inte den svenska) kan man se vad de skrev då: https://www.facebook.com/help/community/question/?id=10151233817984601

 

För en del verkade uppladdningen fungera bra från en pc men inte från en laptop.

 

Maralyn Wohlebers tips var att klicka inuti rutan som visar ens foton och sedan klicka i rektangeln längst upp till höger som säger "add photos" varefter man ska kunna ladda upp sina foton. Förtydligat:  Need to try Maralyn's solution up above. It worked for me!.....go to your timeline page...right under your name, click on your "photos" ....then click "add photos"...then click "post photo".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt skulle jag väl säga om jag vore tretti år yngre, nu nöjer jag mig med att säga tusen tack för att du letade rätt på tipset åt mig medan jag åkte iväg och handlade mat. Det hjälpte nämligen!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen!

 

Man får visst säga "helt sjukt" oavsett sin ålder. Det är inte konstigt att man påverkas av ungdomars språk såsom de får breda ut sig nuförtiden i media: på youtube t ex. Jag är inte emot den utvecklingen, om det låter så. Det är bara trevligt att umgås över generationsgränserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...