Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är DividersAnarchism


Smilingeyes

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min mamma får upp ett felmeddelande i uppstarten av sin dator: "Det har uppstått ett problem med starten av DividersAnarchism.dll  Det går inte att hitta den angivna modulen."

 

Vad är egentligen Dividers Anarchism, vad gör det och hur kan mamma ha fått in det i sin dator? Och framför allt, är det skadligt på något sätt?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkert något skräp typ "anarchistic supine.dll":

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/anarchistic-supinedll/be935322-bde0-4bff-813d-2415a96700b0

 

Istället för att följa alla instruktionerna i den tråden använd dig av Cecilias istället:

//eforum.idg.se/topic/218337-till-dig-med-virus-eller-andra-skadliga-program-i-datorn/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Provade FRST, det hittade ingenting. Ska följa den andra tråden.

Det märkliga är att om jag googlar på DividersAnarchism eller Dividers Anarchism så hittar jag ingenting någonstans. Det verkar precis som om ingen annan stött på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ha följt Cecilias instruktion och postat resultatet. Cecilia är en fena på virusrensning och hon ser saker vi andra okunniga missar.

"Starta FRST.
Klicka på Scan-knappen.När det är klart kommer det att ha skapats två loggar FRST.txt och Addition.txt på skrivbordet.

[...] bifoga båda loggarna till ditt svar."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Provade FRST, det hittade ingenting. Ska följa den andra tråden.

Det märkliga är att om jag googlar på DividersAnarchism eller Dividers Anarchism så hittar jag ingenting någonstans. Det verkar precis som om ingen annan stött på detta.

Hej!

 

Om du menar att fick tomma loggfiler har du gjort något fel för de två loggfilerna från FRST blir normalt några 100 rader långa.

 

Det är inte märkligt utan en del skadliga och olämpliga program innehåller ordlistor och så sätter de ihop två ord från ordlistan som de sen använder. Detta för att det ska vara mycket svårt att hitta information när man söker på filnamnet. När jag söker på filnamn och det just inte finns så indikerar det just att det är en fil man inte ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Gjorde ytterligare en körning med FRST, det här är vad jag får fram, vet inte om det kan ge något men tacksam om det kunde det:

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver se filen Addition.txt också. Om du inte har kvar den så får du starta FRST och bocka för Addition.txt innan du låter FRST skanna igenom datorn.

 

Du kan ladda upp filer direkt i Eforum (i stället för i Dropbox) genom att klicka på knappen "Använd fullständig editor" och följa anvisningarna på sidan som då kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.
Klicka på knappen Log file.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s1].txt

 

 

2. Skanna datorn online på http://www.eset.com/onlinescan/ och använd helst Internet Explorer till det.
För att inte skannern ska ta för lång tid på sig stäng av ditt antivirusprogram under tiden.

Välj alternativet Enable detection of potentially unwanted applications.

Klicka på Advanced Settings.
Ta bort bocken framför Remove found threats (viktigt eftersom falsklarm förekommer).
Bocka för:
Scan Archives
Scan for potentially unsafe applications
Enable Anti-Stealth Technology

Klicka på Start

När skanningen är klar klicka på List of found threats, följt av Export to a text file. Spara till en fil på skrivbordet, öppna filen, kopiera resultatet och klistra sedan in det i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du är klar med Eset-skannern:

 

1. Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på Clean-knappen.
Tryck på OK.
Tryck på OK fler gånger om det kommer upp meddelanden.

Datorn kommer att startas om, om den inte gör det automatiskt får du göra det själv.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt

 

 

2. Starta FRST

Klicka för Addition.txt och låt sen programmet skanna datorn.

Bifoga de två nya loggfilerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eset online scanner lyckas jag inte få att fungera, den scannar i någon timma, sen crashar den. Provade två gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...