Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högt upp i vissa, jättelågt i andra


dick_a

Rekommendera Poster

I måndags meckat jag till vingabattaxi.se så att den (redan!) kommer högt upp när man söker på vinga i kombination med båt, resa, tur och några andra. Om jag däremot söker på bara vinga så finns den inte ens med bland de 200 första träffarna. Sidan innehåller en hel del länkar till sidor med vinga-relaterat innehåll (vilket jag antar att google gillar). Vissa av länkarna har samma färg som texten, så det är inte jättetydligt när ni tittar in. Har någon någon aning om varför denna sidan kommer så förjolat långt ner vid en sökng på det ensamma ordet vinga men så högt när det ordet står i kombination med något annat? Den är verkligen optimerad (så långt jag har kunnat nu) för just ordet vinga. Det finns i domännamnet, i rubriktext, länktext, dokumentnamn och i en alternativtext till bild. Vad är galet? Kan en sida bli för bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är uppenbart många här med lika skrala kunskaper i SEO som jag :-)  ....men nu så är några dagar senare så har vingabattaxi.se helt plötsligt klättrat upp ett par snäpp eller sju. Vid mobilsökning på vinga så hamnar den nu på förstasidan i sökresultaten. Man kan ju undra varför den steg fort på sökningar med kombinationer, typ båt till vinga eller vinga fyr, men inte på bara vinga? Ja, är det någon som har några tankar om detta så kan ni ju skriva ner dem, för helt löst är ändå inte problemet eftersom när man gör dessa sökningar på en dator så hittar man vinga båttaxi först på sidan fem. Orimligt lågt tänker jag, men den kanske stiger med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pingade du Google-crawlern efter att du lade ut ändringarna? Om inte så kan det förklara varför det tog ett tag innan crawlern behagade masa sig igenom sajten.

 

Dessutom: Använder du "incognito mode" när du testar sökresultatet? Annars kommer resultatet vara påverkat av browserhistorik, inloggat Google-konto och kanske en drös andra saker.

 

Annars tycker jag att SEO:n för just "vinga" ser bra ut när man kollar källkoden (fast jag är inte expert jag heller). Kan vara som du säger, att det kommer med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...